Najstarija turistička agencija na svijetu vraća se iz kineskih u evropske ruke, kupuje je poljski eSky
Poljska turistička grupa eSky kupuje Thomas Cook, najstariju turističku agenciju na svijetu koja je dosad bila u rukama Kineza. Nakon financijskih poteškoća britanska turistička agencija ponovno staje na noge.
Poljska putnička platforma eSky kupit će Thomas Cook od kineske grupe Fosun za 35,6 miliona eura, objavljeno je u petak.
“Poslovanje online putničkih agencija u Ujedinjenom Kraljevstvu… nije u skladu s temeljnim kompetencijama i strateškim fokusom grupe”, objavio je Fosun na hongkonškoj burzi. Prodaja, međutim, ne uključuje poslovanje Thomas Cooka u Kini.
Thomas Cook, putnička kompanija osnovana u Ujedinjenom Kraljevstvu 1841. godine, 2019. godine završila je u bankrotu jer nije uspjela podmiriti dug od 1,1 milijarde funti. Propast firme dovela je do haosa u putničkoj industriji i izazvala najveću mirnodopsku repatrijaciju u historiji Ujedinjenog Kraljevstva, jer je britanska vlada pomogla organizirati povratna putovanja za više od 150 hiljada turista koji su ostali u inozemstvu.
Stečajem Thomasa Cooka bez posla je ostalo 20 hiljada zaposlenika. Kasnije te godine firmu je kupio njezin najveći dioničar, kineski konglomerat Fosun, za 13,06 miliona eura.
Thomas Cook ponovno je počela s radom 2020. godine, ali usluge pruža samo online. Njezin britanski konkurent Hays Travel preuzeo je oko 550 njegovih fizičkih poslovnica. Od tada se posrnulo putničko poduzeće oporavlja, a izvršni direktor Alan French predviđa kako će u ovoj godini poslovati s dobiti.
Prošlu je godinu Thomas Cook godinu završio s gubitkom prije oporezivanja od 4,3 miliona eura. Godinu prije poslovao je s gubitkom od 16 miliona eura, izvještava Euronews.
Fosunova odluka o prodaji putničke agencije dio je strategije za racionalizaciju poslovanja. Kineski konglomerat bio je u velikoj ekspanziji prije pandemije koronavirusa, no pod pritiskom visokih kamatnih stopa poslovanje im je palo.
Poljska kompanija eSky Group, osnovana 2004. godine, posluje u više od 50 zemalja širom Evrope, Amerike i Afrike. Njegova dobit u prošloj je godini premašila 19 miliona eura, što je 42 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
“Sinergija nasljeđa brenda Thomas Cook s našom tehnologijom potaknut će rast Thomas Cooka i omogućiti nam da ojačamo poziciju eSkyja u Zapadnoj Evropi”, rekao je Łukasz Habaj, suosnivač i izvršni direktor eSky Grupe.
Dodao je kako je najnovija akvizicija dio njihove strategije diverzifikacije od prodaje letova do ponude paket-aranžmana na postojećim tržištima u Evropi i Latinskoj Americi, kao i daljeg širenja u zapadnu Evropu.