Hrvatica je dala otkaz i razvila profitabilan posao sa recenzijama kozmetike
Dvadesetosmogodišnja Mirna Matković , osnivačica portala Ženski recenziraj, svoju je strast za pisanjem pretočila u jedan od najuspješnijih portala za žene u Hrvatskoj.
Mirna je bila pionir među hrvatskim beauty blogericama. Ali s vremenom je popularnost blogova opala i primijetila je da na tržištu postoji potreba za kvalitetnim recenzijama kozmetičkih proizvoda. Na kraju studija otvorila je Facebook grupu koja danas broji više od 300.000 članova.
Neko vrijeme je radila kao nastavnica engleskog, ali je odlučila da napusti taj posao tokom pandemije. U Đakovu, gdje živi, osnovala je kompaniju koja danas ima šest zaposlenih i 16 vanjskih saradnika, a pokrenuli su i vlastitu liniju kozmetičkih proizvoda. Prošle godine prihodi su iznosili oko 400 hiljada eura, a dobit oko 130 hiljada eura.
Pisala sam blog o ljepoti
U intervjuu za Forbes Hrvatska, Mirna je otkrila kako je tekao njen poslovni put.
„Pisala sam blog o ljepoti u srednjoj školi. Bila sam jedan od prvih hrvatskih blogera na ovom polju i u to vrijeme je ova scena bila izuzetno jaka. Međutim, vremenom je popularnost blogova počela da opada i počela je era influensera koja traje do danas. Ali još uvijek nema toliko kvalitetnih recenzija koliko bi trebalo biti”, rekla je o svojim počecima.
Nestankom blogova počele su nestajati i recenzije kozmetičkih proizvoda, a Mirna je razmišljala kako da ih vrati. Čini joj se važnima jer na tržištu ima previše svega i prebrzo trošimo novac na neodgovarajuće proizvode ili usluge.
„Na četvrtoj godini fakulteta otvorila sam Facebook grupu bez očekivanja da će to ikada postati moj posao ili da će postati jedan od najčitanijih portala za žene u Hrvatskoj i jedna od najvećih ženskih zajednica na Balkanu. U ovom trenutku, sa svim našim društvenim mrežama, ima oko 700.000 žena“, kaže ona.
Dvije godine nakon kreiranja Facebook stranice, Mirna je već završila studije i počela raditi kao profesorica engleskog jezika. Ali ovaj posao nije mogao da ispuni njene snove.
„Sanjala sam o slobodi, kreativnosti, putovanjima, upoznavanju novih ljudi sličnih interesovanja i životu koji nije monoton. U trenutku kada je počela korona, odlučila sam da je vrijeme za promjenu i pokrenula portal zenskirecenziraj.com. Od prvih deset hiljada pregleda, danas smo samo u junu dostigli 2,8 miliona pregleda“, nastavlja ona.
Popunio prazninu na tržištu
Iako je Hrvatska malo tržište i teško je na internetu pronaći nišu u kojoj se može izgraditi profitabilan posao, Mirna je to pronašla – u recenzijama proizvoda.
„Čitatelji su se zasitili profesionalnih fotografija i modela. Željele su da im o svakodnevnim temama pričaju žene koje su im slične i sa kojima se mogu poistovjetiti. Naš pristup je iskren i ličan, a moj poslovni model je isti od prvog dana – ne želim da dvije ili tri novinarke popunjavaju dnevnu kvotu članaka. Želim da što više žena, različitih godina, različitih interesovanja i obrazovanja, napiše dva do tri članka sedmično“, objašnjava ona. Na taj način kvalitetno pristupaju svim temama, a za svaku recenziju imaju pravu osobu.
“Možda je teško, ali i u Hrvatskoj se može uspjeti bez poznanstava i politike. Nisam dobila državne poticaje, sve smo stvarali svojim radom. Zato vjerujem da i drugi mladi to mogu postići. Prvi korak je da prestanete da krivite sve oko sebe i počnete da radite. Jedna dobra ideja može promijeniti život”, objašnjava ona.
Njena kozmetika je dostupna i u apotekama
Prihodi kompanije uglavnom potiču od oglašavanja.
“Ako posjetite naš portal, primijetit ćete da nema banera koji se pojavljuju ispod svakog pasusa teksta. Veoma pazimo na estetiku koju ne kvarimo Google-om ili drugim reklamama jer, budimo iskreni, to nikome ne odgovara. Glavni izvor prihoda je direktno oglašavanje“, kaže mlada poduzetnica.
Prošlog oktobra Mirna je lansirala liniju kozmetičkih proizvoda Skin Romance, koji se prodaju i u nekim apotekama u Hrvatskoj.
U međuvremenu, ekspanzija na druge zemlje na Balkanu nije bila naročito uspješna. Mirna je prije nepunu godinu osnovala i Facebook grupu Ženska revija RAJ Srbija, ali kako u nju nisu toliko ulagali, nije ni rasla kao grupa u Hrvatskoj. Pošto broji svega nekoliko hiljada članova, nisu razmišljali o postavljanju srbijanske verzije sajta.
Autor članka je Marko Repecki, Forbes Hrvatska.