I moda se računa: Ko dizajnira odjeću koju službeno nose reprezentacije na Euru u Njemačkoj
Nisu samo njihove igre na terenu koje golicaju pažnju javnosti i podižu tlak najstrastvenijim navijačima, sve u vezi nogometaša i nogometa se računa i analizira. Njihova plata, sponzori, ugovori…, sve je pod lupom, naročito kada je riječ o elitnim timovima i reprezentacijama. Na EURU 2024. u Njemačkoj, koje se približava svome kraju reprezentativci su skrenuli pažnju i svojim modnim stilom. Ali, ko stoji iza modnih rješenja reprezentacija koje gledamo u završnici EURA?
Odjeća za putovanja i službene prilike
Marks & Spencer je brend koji stoji iza Engleske nogometne reprezetacije i za potrebe Evropskog nogometnog prvenstva ove godine kreirao je kolekciju M&S X ENGLAND, koja se sastoji od 16 odjevnih komada, među kojima su čarape, polo majice, kratke hlače, blejzeri, košulje, bomber jakne itd. Zaštitna lica kolekcije bili su Marcus Rashford, Aaron Ramsdale i Conor Gallagher, no prijedloge za krojenje dali su i ostali igrači, piše rusko izdanje Forbesa i dalje navodi kako reprezentativce Turske oblači lokalni luksuzni brend Damat Tween, osnovan 1986. godine u vlasništvu ORKA grupe, koji je prethodno sarađivao sa španskim klubom Atletico Madrid.
Njemački tim u svoju kolekciju je obukla kompanija Van Laack. Ova modna firma sa sjedištem u Mönchengladbachu osnovana je 1881. godine u njemačkom glavnom gradu Berlinu. Godine 2002. tvornicu košulja kupili su Christoph Neizert, koji posjeduje 49 posto kompanije i Christian von Daniels, koji posjeduje većinski udio. Ugovor sa Njemačim savezom ima do kraja 2024. godine do kada će, kako navode na svojoj službenoj stranici, opremat mušku reprezentaciju, žensku reprezentaciju i U21 reprezentaciju te službene predstavnike saveza. Reprezentativci i članovi trenerskih timova i delegacija nosit će novu Van Laackovu odjeću na putovanjima i u službenim prilikama, koja uključuje: Meisterwerk majice, sportsko i elegantno odijelo kao i ležerne hlače.
Povratak u prošlost
Danska, piše nss sports, modno sarađuje sa Shaping New Tomorrow. Brend osnovan 2015.godine savršeno spaja tamno sivo odijelo s grafičkom majicom s imenom brenda.
Italijanska nogometna reprezentacija angažirala je kultni domaći brend Emporio Armani koji je za tim dizajnirao pamučnu jaknu, oslanjajući se na izgled jakne koju je italijanski tim nosio davne 1928. godine. Francuzi sarađuju sa kućom Smalto Paris.
Od 2016. Heraldi for men & women zadužen je za službeni outfit Hrvatskog nogometnog saveza u saradnji sa jednim od najprepoznatljivijih svjetskih lifestyle brendova, njemačkom modnom kućom Joop! U svojoj capsule kolekciji donosi odjeću krojenu po mjeri, pa se hrvatski reprezentativci mogu vidjeti u vrlo elegantnim kombinacijama s kravatama, kožnim konjastim cipelama i svečanim plavim odijelima, ali i ležernijem outfitu; bijelim patikama i neformalnim ljetnim odijelima.
Snimajući oficijelne fotografije pred početak EURA, Albanska reprezentacija je pokazala crveno-crni outfit koji potpisuje atelje Altin Mici koji je dizajnirao set posebne odjeće kako za nogometaše tako i cijelo osoblje.
Također, u trening centru reprezentacije u Austriji održana je ceremonija potpisivanja novog ugovora o saradnji između Albanskog nogometnog saveza i ateljea Altin Mici, kada je predsjednik Saveza Armand Duka naglasio kako je dosadašnja saradnja sa ateljeom bila sretna, ne krijući pritome zadovoljstvo što će isti brend nastaviti njegovati imidž albanske reprezentacije.