Inflacija nema milosti: Koliko je u gubitku industrija vjenčanja?

featured image

17. mar 2024. 17:52

Višeslojne torte, cvjetni aranžmani i prvi plesovi: tradicionalno bijelo vjenčanje dugo se smatralo zaštitnim znakom američkog života, ali i u dobrom dijelu Evrope.

Opsesija raskošnim vjenčanjima porasla je u groznicu u godinama nakon početka pandemije Covid-19. Istovremeno, inflacija je porasla – a prosječni trošak vjenčanja je prvi put probio 30.000 dolara 2023. godine, prema The Wedding Report, istraživačkoj kompaniji koja prati podatke o vjenčanjima.

Sada, nakon dvije godine povišene inflacije koja izjeda bogatstvo potrošača, za neke zaručene parove, razbacivanje na torte i cvijeće nije baš najbolja odluka. To su loše vijesti za one koji zarađuju u ovoj industriji i koji pružaju usluge poput video snimanja, izrade fotografija, organiziranje vjenčanje, keteringa, iznajmljivanje vjenčanica…

Pixaby

U međuvremenu, ovi prodavci se suočavaju sa još zabrinjavajućom egzistencijalnom prijetnjom: nadolazećim padom ukupnog broja vjenčanja.

Broj vjenčanja u SAD-u skočio je na 25-godišnji maksimum u 2022. Sada, samo dvije godine nakon tih maksimuma, očekuje se skoro 17% manje vjenčanja, rekao je Shane McMurray, izvršni direktor i osnivač The Wedding Reporta. Malo je vjerovatno da će se mirni dani nezasitne potražnje za vjenčanjima vratiti uskoro, dodao je.

Šta se krije iza usporavanja?

Prisilna odlaganja i otkazivanja u 2020. i 2021. zbog Covid-19 bili su dio razloga za nedavni porast vjenčanja. Potražnja je bila smanjena: Instagram je bio prepun “influencera za vjenčanje”, a TikTok hashtag #WeddingTok prikupio je milijarde pregleda.

“Mislim da je to bio vrhunac,” rekao je McMurray.

Gabrielle Stone, koja je već 18 godina bila organizator vjenčanja u Bostonu, uživala je u nedavnom procvatu.

“2022. i 2023. bile su najunosnije godine mog poslovanja. Odbijao sam ljude”, rekao je Stone za CNN. Ali rekla je da se do sada u 2024. vjenčanja u padu i da nije ni blizu kao prošle godine.

Signet Jewelers, koji posjeduje Kay Jewelers, Zales i Jared, imali su slične komentare.

“Prodaja nakita doživljava svoj drugi Covid jer su angažmani smanjeni za 25 posto” izjavila je izvršna direktorica Signeta Gina Drosos u izvještaju o prihodima kompanije u decembru. “Uvjeren sam da ćemo sljedeće godine izaći iz kovog bunara.”

Međutim, generacijski trendovi mogu predstavljati loše vijesti za Signet i ostatak industrije vjenčanja.

Najveći broj milenijalaca stari, a novije, mlađe generacije (Gen Z i Gen Alpha) pridaju manje važnosti velikom vjenčanju, rekao je McMurray.

“Nema stvarnog rasta u industriji vjenčanja,” rekao je. “Više ljudi živi zajedno umjesto da se vjenča, tako da je tržište prilično ravno.”

McMurray je ukazao na nedavnu zajedničku studiju Univerziteta Virginia i Brigham Young Univerziteta koja je pokazala da je manja vjerovatnoća da će savremeni tinejdžeri vjerovati da brak vodi punijim i sretnijim životima nego prethodne generacije.

“Trend se već dugo smanjuje”, rekao je McMurray.

Troškovi vjenčanja stalno rastu

Toni Burrowes, 30-godišnja učiteljica u centralnoj Floridi, odlučila je da preskoči veliko vjenčanje prošlog mjeseca. Umjesto toga, odlučila se za proslavu u zgradi suda sa 18 članova bliske porodice i prijatelja.

Burrows je rekla da je jednom sanjala o vjenčanju na destinaciji, ali, nakon što je gledala kako njena starija sestra planira veliko vjenčanje, nije mislila da je to stres – ili trošak – vrijedan truda.

Pixaby

„Zarađujemo novac da bismo sada preživjeli i imamo kćerku“, rekla je. “Sve su to bili faktori u mojoj glavi prilikom vjenčanja: ‘Želim li potrošiti sav ovaj novac na jedan dan, umjesto da nastavim da štedim za kupovinu naše kuće?’

“Vidio sam kako potražnja opada za stvarima poput pozivnica i ukrasa i onim pratećim stvarima koje bi ljudi obično kupovali,” rekao je. „Što više te cijene budu podizane, više će se ljudi pitati: ‘Eh, da li nam je to zaista potrebno?’

Borba za prilagođavanje

Baš kao što se parovi prilagođavaju novoj ekonomskoj realnosti, tako su i mala preduzeća koja se bave vjenčanjima.

Alyssa Young, vlasnica pekare Cake Llama sa sjedištem u San Antoniju, započela je svoj posao 2019. Planirala je da se fokusira na vjenčanja, ali je bila prisiljena na diversifikaciju tokom prošle godine.

“Sezona vjenčanja je bila u zastoju. Ovdje je postalo prezasićeno tržište,” rekao je Young. “Vidim mjesta koja se zatvaraju preko noći. To je jednostavno šokantno.”

Svoj posao je spasila, kako je rekla, eksperimentišući: veleprodajom peciva u kafićima i pružanjem keteringa bendovima na turneji u okolini.

Takođe je postala kreativna: počela je da peče veganske recepte bez jaja nakon što je cijena jaja eksplodirala prošle godine. U januaru 2023. godine cijena jaja je porasla za 70% u odnosu na prethodnu godinu.

Sve u svemu, potrošačke cijene su se od tada donekle stabilizovale. Ali cijene jaja su i dalje porasle 5,8% samo u februaru , prema najnovijem Indeksu potrošačkih cijena Zavoda za statistiku rada.

“Naši veganski proizvodi su ludo ukusni i super popularni,” rekao je Young. Stvorila je novu kategoriju proizvoda, “sve zato što su cijene jaja bile tako visoke.”

Young ne planira da se vrati potpunom fokusiranju na vjenčanja. Ona se suočava sa sve većom konkurencijom kompanija koje nude jeftinije alternative, uključujući njenu lokalnu trgovinu.

Sve u svemu, čak iako su neki parovi smanjili troškove, još uvijek nisu u potpunosti napustili vjenčane tradicije ili dobavljače.

Na primjer, iako je Burrowes izbacila mnoge dodatke za vjenčanje sa svoje proslave u zgradi suda, ipak je odlučila unajmiti šminkera i fotografa.

“Pokušala sam,” rekla je, “da to učinim što posebnijim u skladu s mogućnostima.”