Google upozorava korisnike: Neki računi će biti izbrisani, a poruke blokirane, ovo su koraci koje možete poduzeti
Google je potvrdio nekoliko važnih promjena koje će utjecati na njihove korisnike Gmail web pošte ove godine.
Među najvažnijim promjenama koje Google najavljuje za korisnike ove godine bit će brisanje neaktivnih računa i nemogućnost masovnog slanja e-mailova.
Tehnološki div najavio je brisanje računa prije nekoliko mjeseci, no s čišćenjem je krenuo već krajem prošle godine. Na udaru su neaktivni računi na koje se korisnici nisu ulogirali najmanje dvije godine.
Sav sadržaj, uključujući slike, e-poštu i dokumente, bit će izbrisan s neaktivnih računa.
Kako možete spriječiti brisanje
Google se odlučio na ovaj korak iz sigurnosnih razloga, budući da je veća vjerovatnoća da će stariji neaktivni računi biti hakirani, jer su obično zaštićeni slabijim lozinkama i možda nemaju uključenu dvofaktorsku autentifikaciju. Gmail šalje obavijesti svim računima kojima prijeti brisanje i njihovim rezervnim adresama e-pošte.
Brisanje računa i podataka možete spriječiti na vrlo jednostavan način – prijavite se na sve Google račune koji su vam važni i potrebni. Tako ćete ih imati još dvije godine prije nego što im zaprijeti opasnost da ih Google ponovo izbriše.
Uz brisanje neaktivnih računa, Google je najavio i pojačan nadzor i odbijanje određenih e-mailova koje šalju masovni pošiljaoci. U najvećoj mjeri to su promotivne poruke.
Neil Kumaran, odgovoran za sigurnost Gmail usluga u Googleu, najavio je krajem prošle godine da će Google zahtijevati dodatne provjere autentičnosti od masovnih pošiljaoca. Time se želi zaštititi korisnike od neželjenih marketinških poruka i zlonamjernog softvera. Korisnici stoga mogu primiti poruku da se pošta od određenog pošiljaoca ne prikazuje i da je blokirana jer onaj koji šalje poruku nije dovršio autentifikaciju.
Nova pravila donose rezultate
Kumaran je već 2022. predvidio da će sve elektronske poruke poslane na Gmail adrese morati sadržavati neki oblik autentifikacije. Nakon uvođenja ove mjere primijećeno je 75 posto manje takvih poruka, navodi Forbes.
Navedena mjera odnosi se na korisnike koji pošalju više od 5000 elektronskih poruka dnevno. Nakon autentifikacije moraju omogućiti i odjavu s poruka jednim klikom.
Nova pravila pokazuju rezultate, uvjeren je Google, budući da su blokirali više od milijardu zlonamjernih poruka prije nego što su uopće isporučene u posljednjem razdoblju, piše Forbes.
“Zbog novih strogih pravila klasifikacije neželjene pošte i zahtjeva za otkazivanjem pretplate, mnoge robne marke koje se drže tradicionalne taktike e-pošte suočit će se s prekidima isporuke, gubitkom prihoda i potencijalnim gubitkom ugleda”, kaže za Forbes Kate Nowrouzi, potpredsjednica Sincha, specijalizirana za komunikaciju s kupcima.