Zašto je Privee World drugačiji od ostalih mreža – Dino Čolaković o stvaranju startupa iz BiH koji je privukao pažnju investitora i sada cilja globalno tržište

Društvena mreža Privee World primjer je da proizvod iz manjeg tehnološkog ekosistema može pronaći svoje mjesto na globalnom tržištu digitalnih platformi. Ova jedinstvena mobilna aplikacija, nastala u Sarajevu, korisnicima omogućava da uploaduju vlastite fotografije i videozapise (uspomene) u kratkim video i foto formama, organizovane u tematske foldere koji se nazivaju filmovi. U prvih šest mjeseci na tržištu, aplikacija je privukla više od 15.000 aktivnih korisnika.
Razvoj aplikacije trajao duže od dvije godine
„Privee World je startup koji je nastao vizijom i stručnošću grupe profesionalaca iz oblasti marketinških komunikacija s bogatim međunarodnim iskustvom. Upravo to razumijevanje tržišta, ponašanja potrošača i potreba savremenih medija bilo je temelj na kojem je izgrađena ideja o media tech platformi nove generacije“, kaže za Forbes BiH Dino Čolaković, osnivač i direktor Privee Worlda.
Razvoj aplikacije trajao je više od dvije godine, te danas iza nje stoji tim programera i tehnoloških stručnjaka iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske, koji rade na optimizaciji sistema, razvoju novih funkcionalnosti i osiguravanju vrhunskog korisničkog iskustva.
Privee World je razvijen korištenjem Flutter tehnologije, što omogućava istovremeni razvoj za Android i iOS uređaje iz jedne programske baze.
Poseban fokus u razvoju aplikacije stavljen je na tehnologiju obrade videa i fotografija. Privee World nudi napredne mogućnosti uređivanja videa i fotografija direktno na mobilnom uređaju, uključujući rezanje, obradu i spajanje slika u jedan video, čime korisnici mogu brzo i jednostavno kreirati visokokvalitetan vizuelni sadržaj spreman za dijeljenje.
„Privee World donosi jedno sasvim novo iskustvo u korištenju društvenih mreža. Oslobađa ovisnosti od algoritama i daje ljudima slobodu da sami biraju sadržaj koji žele da gledaju. U budućnosti će i do 65% sadržaja koji vide na svom feedu moći sami birati“, kaže Čolaković.

Inovativan način organizacije sadržaja
Privee nudi poznate funkcije poput lajkova, komentara i dijeljenja video sadržaja – ali uz ključnu razliku, sve interakcije su privatne. Vidljive su isključivo vlasniku sadržaja i osobi koja je reagirala. Također, vlasnik sadržaja bira da li će njegov kreirani sadržaj biti privatni ili javni.
„Ono što zaista izdvaja Privee jeste inovativan način organizacije sadržaja i posvećenost privatnosti korisnika. Svaki upload – bilo da je riječ o fotografiji ili video klipu do 12 sekundi – prvo se sprema u privatni profil korisnika i ostaje vidljiv samo njemu. Prilikom objave, korisnik bira postojeći ili kreira novi tematski folder za pohranu sadržaja. Kada se u jednom folderu prikupi više videa, započinje magija: folder se automatski pretvara u vremensku filmsku traku – lični film sa uspomenama, organizovanima hronološki. Korisnik može svakodnevno gledati te privatne filmove, dodavati nove momente i kreirati nove tematske priče iz svog života“, pojašnjava naš sagovornik.

Za zaštitu privatnosti i sigurnosti podataka korisnika aplikacija koristi infrastrukturu Amazon Web Services (AWS). Pristup aplikaciji osiguran je višeslojnom autentifikacijom, čime se smanjuje mogućnost neovlaštenog pristupa korisničkim računima. Svi korisnički podaci čuvaju se u zaštićenim AWS okruženjima uz naprednu enkripciju. Privatni sadržaji su dodatno zaštićeni posebnim vremenski ograničenim pristupom, čime se sprječava zloupotreba ili slučajni pristup. Uz to, aplikacija ne pohranjuje osjetljive informacije trajno na korisničkim uređajima, već se svi privremeni podaci automatski brišu nakon korištenja.
“Korisnici također imaju potpunu kontrolu nad svojim podacima, uključujući i lako brisanje računa te svih povezanih podataka, što je potpuno usklađeno s regulativama poput GDPR-a”, govori Čolaković.
Aplikacija osmišljena kao globalni proizvod
Aplikacija je od početka osmišljena kao globalni proizvod. Krajnji cilj je izlazak na ključna međunarodna tržišta, dok tržište Evropske unije smatraju strateškim interesom. „Vjerujemo da upravo tamo postoji izražena potreba za platformama koje nude alternativu tradicionalnim društvenim mrežama, posebno među profesionalnim korisnicima, medijima i brendovima koji žele veći stepen kontrole nad svojom publikom i sadržajem“, govori on.
Privee nudi poznate funkcije poput lajkova, komentara i dijeljenja video sadržaja – ali uz ključnu razliku; sve interakcije su privatne. Vidljive su isključivo vlasniku sadržaja i osobi koja je reagirala.
Osim DACH regije (Njemačka, Austrija, Švicarska), ovaj startup veliki potencijal prepoznaje i u GCC tržištu, gdje raste potreba za tehnološkim rješenjima koja omogućavaju kontrolisanu distribuciju sadržaja i direktnu komunikaciju s publikom. No, krajnji cilj je ulazak na američko tržište – tehnološki najkonkurentnije, ali i najotvorenije prema disruptivnim rješenjima kakvo Privee World predstavlja.
„Vjerujemo da možemo ostvariti održiv globalni rast i pozicionirati se kao lider u novoj generaciji društvenih i medijskih platformi“, kaže Čolaković.
No, izaći na međunarodno tržište nije posao od jednog dana niti bez izazova.
„Tržište danas zahtijeva konkretne dokaze uspjeha prije nego što se bilo koji novi model ozbiljno razmotri. Potrebno je demonstrirati stvarne rezultate i validaciju kroz uspješne primjere primjene“, govori Čolaković i dodaje kako njihov proizvod nije samo još jedna društvena mreža, već ona mijenja samu paradigmu načina na koji mediji, brendovi, sportski klubovi i javne ličnosti komuniciraju sa svojom publikom.
Privee World omogućava izgradnju zatvorenih, ali angažovanih zajednica, gdje sadržaj ostaje u vlasništvu kreatora, a doseg do publike je stopostotan i kontrolisan.

Prvi investitor bio Vedad Ibišević
Tržišna procjena vrijednosti startup-a trenutno iznosi 10 miliona eura, te je privukao pažnju investitora.
„Naš prvi angel investitor bio je Vedad Ibišević – globalno prepoznatljiv sportista koji je prvi povjerovao u našu viziju i u sposobnost tima da je pretvori u funkcionalan i skalabilan proizvod. Njegov potez nije bio samo investicija – bio je to jasan signal drugima da je Privee World ideja vrijedna pažnje. Nakon toga uslijedila je investicija fonda iz Švicarske, kao i podrška manjeg broja investitora iz SAD-a i BiH, govori Čolaković, dodajući kako žele biti pozitivan primjer iz regije i inspiracija drugima – kako startupima, tako i potencijalnim investitorima – da se i ovdje mogu graditi globalno relevantne tehnološke priče, te se nada kako će i lokalni investitori prepoznati važnost ulaganja u startup ekosistem, jer bez njihove podrške, kaže, teško je razvijati održiv inovacijski lanac u regiji.
Platforma je, govori on, razvijena sa fokusom na B2B2C model, ciljajući profesionalne stvaraoce sadržaja – medije, sportske klubove, sportiste i muzičare.
„U okviru B2B segmenta, Privee pruža partnerima ono što druge mreže ne nude: mogućnost da okupe svoju zajednicu na jednoj platformi, ostvare stopostotni doseg do svoje publike, te ponovo iskoriste i indirektno monetizuju sadržaj koji su već emitovali na svojim primarnim kanalima. To ne samo da optimizira njihov digitalni utjecaj, već stvara i novu vrijednost iz postojećih resursa“, kaže Čolaković.