Kontradiktornosti digitalne privatnosti: Polovina korisnika se čuva, a 44 posto dijeli previše podataka

TEHNOLOGIJA Forbes Srbija 16. aug 2024. 09:40
featured image

16. aug 2024. 09:40

Nova studija kompanije Kaspersky otkriva ključne digitalne mitove i pogrešna uvjerenja, kao i stavove potrošača prema njima.

Studija „Uzbuđenje, pogrešna uvjerenja i velika nesigurnost – Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svijet“ otkriva kontroverzne stavove među korisnicima u vezi sa zaštitom njihovih ličnih podataka.

Na primjer, 49% ispitanika smatra da pokrivanje veb kamere digitalnih uređaja pomaže očuvanju njihove privatnosti. Istovremeno, 40% vjeruje da inkognito režim rada pretraživača štiti privatnost njihovih onlajn aktivnosti. Ovi brojevi pokazuju da još uvijek postoji izazov razlikovati šta je bezbijedno i privatno, a šta nije.

Uprkos decenijama korišćenja digitalnih uređaja i prihvatanja sajber bezbjednosti kao stvarne i ključne teme, razlikovanje između onoga što jeste i nije bezbijedno i dalje može biti teško.

REUTERS/Amir Cohen

Najnovije istraživanje kompanije Kaspersky „Uzbuđenje, pogrešna uvjerenja i velika nesigurnost – Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svijet“, pokazuje da korisnici mogu biti kontradiktorni u svojim digitalnim navikama i stavovima prema digitalnoj privatnosti.

S jedne strane, 49% njih vjeruje da je pokrivanje veb kamere na uređajima dovoljno efikasna mera za zaštitu privatnosti.

S druge strane, skoro polovina ispitanika (44%) igra mini-igre na mreži i radi testove radi zabave, šalje svoje lične podatke nepouzdanim izvorima da bi pristupili tim igricama i objavljuje svoje rezultate na društvenim mrežama, čime uključuju svoje prijatelje u ovu neopreznu piramidu djeljenja podataka.

Značajno je da polovina svih korisnika strahuje da glasovni asistenti stalno prisluškuju i prikupljaju lične podatke. Kao odgovor, skoro trećina ispitanika (28%) pribjegava prebacivanju svojih uređaja u režim rada u avionu tokom važnih privatnih razgovora.

Istovremeno, 40% korisnika pogrešno vjeruje da ih aktiviranje inkognito režima čini potpuno nevidljivim na mreži. Pored toga, iznenađujućih 24% je spremno da klikne na nepoznate linkove u aplikacijama za komunikaciju, potencijalno ugrožavajući svoju bezbjednost.

Analitičarka veb sadržaja kompanije Kaspersky Ana Larkina objasnila je da njihovo istraživanje naglašava značaj dobro informisanog pristupa sajber bezbjednosti i digitalnoj privatnosti.

„Da bismo osigurali bezbjednost i zaštitu, neophodno je da zadržimo kritičan način razmišljanja, oslanjajući se isključivo na provherene izvore i činjenice. To podrazumijeva zanemarivanje nedokazanih tehnika i mitova. Štaviše, primijena sveobuhvatnog bezbjednosnog rješenja koje nudi robusnu zaštitu od širokog spektra prijetnji i rizika može se pokazati neprocjenjivim”, kaže Ana.

Kompletan izvještaj kompanije Kaspersky „Uzbuđenje, pogrešna uvjerenja i velika nesigurnost – Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svijet“ dostupan je na blogu kompanije.