Aplikacije za AI djevojke sve popularnije širom svijeta i stvaraju otuđenje i ovisnost
Aplikacije za AI djevojke postaju sve popularnije širom svijeta, sa više od 144.000 pretraga mjesečno za ovaj termin, pokazuju podaci kompanije Tools for Humans. Ona prati popularnost AI alata i slučajeve njihove upotrebe.
Generalni direktor Alek Čembers rekao je za Forbes da ljudi, od tinejdžera do starijih muškaraca, razgovaraju sa ovim AI djevojkama. Neki koriste takve alate kao zamjenu za odnose sa ljudima ili kako bi se nosili sa usamljenošću.
„[Aplikacije] su beskonačni generator. Ljudi mogu provesti beskonačno mnogo vremena na njima“, rekao je Čembers.
Internet je preplavljen stotinama četbotova i aplikacija za AI djevojke, uključujući one iz većih startap kompanija poput Character AI. Mnoge od ovih aplikacija omogućavaju ljudima da biraju i prilagođavaju aspekte. To su na primjer tip tijela, etnička pripadnost i osobine ličnosti lika.
Opasnost od zavisnosti i troškova
Društvene mreže poput Fejsbuka i Instagrama su preplavljene reklamama za eksplicitne aplikacije AI djevojke, izvjestio je Wired u aprilu.
Kostimiranje u svrhu seksualne igre takođe je jedna od najpopularnijih tema razgovora između botova i ljudi, prema analizi Vašington Posta.
Više od 7% od 200.000 analiziranih razgovora bilo je o seksu.
Ovi četbotovi takođe mogu predstavljati ozbiljnu opasnost od otuđenja pojedinaca i potencijalno ih učiniti zavisnim od tehnologije, rekao je Čembers. Dok su neke aplikacije za AI djevojke besplatne, druge zahtjevaju od korisnika da plate kako bi nastavili da razgovaraju sa AI ili pristupili dodatnim funkcijama.
„Mislim da je to mjesto gdje se ulazi u zaista eksploatitivnu i zavisničku teritoriju, gdje korisnici mogu izgubiti pojam o vremenu, a takođe i o troškovima“, rekao je, upoređujući to sa zavisnošću od pornografije i kockanja.
Rizici ovih tehnologija dodatno su pogoršani krizom muškog mentalnog zdravlja i usamljenosti, rekao je.
Prema istraživanju iz 2023. godine koje je sprovela organizacija za istraživanje i socijalnu pravdu Ekvimundo, 65% muškaraca između 18 i 23 godine složilo se sa izjavom „niko me ne poznaje dobro“.
AI otkriva falsifikovane satove i patike
Takođe, falsifikati su rastući problem na globalnom tržištu luksuzne robe, sa širenjem lažnih dizajnerskih satova i kopija patika. Neke kompanije se okreću AI i kompjuterskoj viziji kako bi analizirale najsitnije detalje proizvoda i otkrile razliku između lažnih i pravih artikala, izvjestio je saradnik Forbes Sol Rašidi.
Vrijednost globalne trgovine falsifikovanom robom dostići će 1,79 biliona dolara do 2030. prema izvještaju kompanije za analitiku brendova Corsearch.
Vrijednost tržišta lažnih patika iznosila je 600 milijardi dolara u prošloj godini, prema podacima kompanije za testiranje patika Run Repeat. To je porast sa 46,1 milijarde dolara u 2013.
Raši Šrivastava, novinarka Forbes