AI će olakšati da nas telefonski prodavači češće pozivaju

TEHNOLOGIJA Forbes 25. okt 2024. 17:43
featured image

25. okt 2024. 17:43

Startap Nooks koji su osnovala tri cimera sa Stanforda, prikupio je 43 miliona dolara za razvoj alata za automatizaciju mukotrpnih prodajnih poziva.

Kao prodajni predstavnik za kompaniju koja se bavi pravnim softverom, Tony de Leon je provodio sate pozivajući potencijalne klijente. Samo da bi dobio njihove govorne pošte. Kao i drugi telefonski prodavci. To je bio zamarajući posao sa mnogo rutinskih zadataka. Od pronalaženja pravih brojeva i istraživanja potencijalnih klijenata, do bilježenja i registrovanja poziva.

„Kada konačno neko odgovori na poziv, osjećate se pomalo šokirano“, rekao je Leon za Forbes. „Zaboravite sve što ste ikada naučili i pomislite: ‘O moj Bože, stvarno ste se javili na poziv.’“

Zatim je Leon počeo da koristi AI prodajnu platformu Nooks za automatizaciju zadataka poput pronalaženja kontakt informacija, ostavljanja glasovnih poruka, pisanja imejlova i istraživanja.

Rekao je da mu je pomoćnik za biranje brojeva pomogao da poveća broj poziva sa dva na 10 dnevno. To je dramatično poboljšanje u generisanju prodajnog kanala, što je termin u prodaji za proces pretvaranja potencijalnih klijenata u platiše. „Prodajni kanal je krvotok kompanije“, rekao je za Forbes generalni direktor Nooksa, Daniel Lee.

Učetverostručili prihode

Startap su 2020. osnovale kolege sa Univerziteta Stanford, Lee, Rohan Suri i Nikhil Cheerla. Nooks je u četvrtak objavio da je prikupio 43 miliona dolara u Seriji B finansiranja. Predvodili su je venture capital firma Kleiner Perkins uz učešće Tola Capital-a i anđela investitora Lachyja Grooma. Sa ukupno 70 miliona dolara prikupljenog kapitala, startap je sada procijenjen na 285 miliona dolara.

Lee tvrdi da je kompanija učetverostručila prihode u posljednje dvije godine, zahvaljujući desetinama hiljada prodajnih predstavnika iz kompanija poput Fivetrana i Amplitudea koji koriste Nooksov paket AI alata.

Kada su 25-godišnji osnivači pokrenuli Nooks tokom pandemije, ciljali su na to da naprave „virtuelnu kancelariju“. Interfejs nalik na Zoom gdje bi udaljeni timovi mogli da sarađuju, prate pozive drugih i priključuju se razgovorima. Nakon što su shvatili da su prodajni timovi najviše koristili Nooks, kompanija je 2022. preusmjerila fokus na AI alate za prodaju. Odustajanje od prvobitne ideje pokazalo se kao mudra odluka, rekao je Lee za Forbes. „Vjerovatno ste primijetili da sada postoji čitavo ‘groblje’ kompanija u toj oblasti“.

Nuks telefonski prodavci
Trojica osnivača Nooksa – Rohan Suri, Daniel Lee i Nikhil Cheerla, Foto: Nooks

AI glumi kupca

Nooksova AI platforma je izgrađena na postojećim AI modelima poput OpenAI GPT-a i Googleovog Geminija. Obučena je na masivnom skupu podataka od oko 100 miliona anonimizovanih prodajnih razgovora. Nooks također nudi alate za obuku koji pomažu prodajnim predstavnicima da vježbaju pozive unaprijed. AI glumi potencijalnog kupca i daje povratne informacije o tome kako se mogu poboljšati. Da bi smanjio „opterećenje alatima“, kako kaže Lee, platforma se integriše sa drugim softverom koji prodajni timovi koriste svakodnevno, kao što su Salesforce i HubSpot.

„U svijetu gdje AI može da obavi veliki dio posla, ne želite da ljudski rad bude spona između alata, jer to postaje usko grlo“, rekao je on.

Nooks se suočava sa velikim tehnološkim igračima kao što su Salesforce, koji ima sopstvene AI alate namijenjene prodajnim predstavnicima. Tu je i Microsoft, koji je ove sedmice najavio da planira da uvede 10 AI agenata – softvere koji mogu izvršavati specifične zadatke – za razne poslovne funkcije, uključujući rutinske prodajne funkcije.

Tri miliona telefonskih prodavača u SAD-u

Lee je rekao da Nooks planira da iskoristi novu investiciju za širenje tima i poboljšanje svog proizvoda dodavanjem novih funkcija za pronalaženje potencijalnih klijenata. I na kraju pomogne oko tri miliona prodajnih predstavnika u SAD-u da automatizuju dosadne aspekte posla i fokusiraju se na „strateške dijelove prodaje“.

Leigh Marie Braswell, partner u Kleiner Perkins-u koja je vodila investiciju firme u Nooks, prvi put je upoznala Leeja dok su oboje radili u Scale AI, kompaniji procijenjenoj na 14 milijardi dolara koja obezbjeđuje podatke i softver za obuku AI modela.

Rekla je za Forbes da kompanije traže aplikacije koje mogu učiniti zaposlene produktivnijim i povećati prihode, a ne samo impresivne demo prezentacije. I nada se da će Nooks to omogućiti prodajnim timovima. To će im „dati više vremena da se fokusiraju na prodajni posao, koji je usmjeren na ljude, strateški rad, sklapanje poslova i izgradnju odnosa“, rekla je ona.

Autor: Rashi Shrivastava, Forbes