Novi BMW X2: Snaga i stil su tu, ali nije za čistu desetku
Novi redizajnirani X2 donosi sav stil i snagu koju očekujete od ovog brenda. Upakovan u robusnu, a ipak elegantnu formu privlačiće poglede mnogih. Takođe je relativno ekonomičan za BMW. Početna cijena automobila ide od 42.000 dolara (38.600 eura) za xDrive28i (model koji sam testirao), a cijene rastu odatle.
Šta je novo
Farovi u kombinaciji sa rešetkom koja izgleda agresivno i predatorski čine prednji dio vozila impozantnim, dok komadi metala koji su oštro oblikovani definišu bokove i zadnji dio. Poznati BMW okrugli logo sada se nalazi na zadnjem dijelu vozila, umjesto na tradicionalnom mjestu na C-stubu. Lako ćete ga pronaći na parkingu, a prolaznici će biti oduševljeni.
U ponudi su dvije verzije – xDrive28i i M35i. Model M35i dolazi sa crnim okvirom rešetke, zadnjim spojlerom i 20-inčnim aluminijumskim fegama, ali možete ih nadograditi na točkove od 21 inča. Model xDrive28i dolazi sa 19-inčnim aluminijumskim felgama, koje takođe možete nadograditi na točkove od 20 ili 21 inča.
Unutrašnjost
Sportska sjedišta su čvrsta, ali udobna za duža putovanja. Postoji veliki, ali ne preveliki, zakrivljeni ekran sa iDrive 9 infotainment sistemom. Apple CarPlay i Android Auto dolaze standardno, a sistem uključuje BMW ličnog asistenta. Nažalost, sistem je jedan od najlošijih ove godine – nije se povezao s mojim Android uređajem tokom većeg dijela testiranja i generalno je komplikovan i neintuitivan.
Motor
Moj test model imao je 2,0-litarski BMW TwinPower Turbo četvorocilindrični motor sa 16 ventila i sedmostepenim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, koji proizvodi 241 konjskih snaga.
Opcije
Opcije su raznovrsne i uključuju Adaptive M suspension, M Sport kočnice i mjenjače sa papučicama kao dio M Sport Professional paketa. Ove karakteristike su dostupne na xDrive28i modelu kao dio M Sport paketa, koji takođe uključuje Shadowline dekoraciju, kombinovane kočnice, crvene kočione čeljusti, zadnji spojler i M Sport prednja sportska sjedišta. Što se tiče prostora, X2 nudi oko 1.464 litara u gepeku.
X2 ima električna vrata za gepek, automatsku dvozonsku kontrolu klime, startovanje pritiskom na dugme i unutrašnju dekoraciju u visokosjajnoj crnoj boji. Uz dodatno ulaganje možete da dobijete i grijanje prednjih sjedišta, daljinsko startovanje, lumbalnu podršku za prednja sjedišta, aluminijumske unutrašnje obloge i ambijentalno osvjetljenje kabine. Na modelu sDrive28i, Convenience paket donosi bežično punjenje uređaja, automatska ogledala sa zatamnjivanjem, panoramski krov i daljinsko otključavanje bez ključa.
Vožnja
Volan je debeljuškast, a auto izgleda teško, ali snaga koju isporučuje ovaj relativno mali motor je znatna i zadovoljavajuća. Ipak, start-stop mehanizam je vrlo spor pri ponovnom pokretanju iz mrtvog stanja. Činiće vam se kao da je auto ugašen. Čak i kada vam je potrebna brzina odmah, kao prilikom ulaska na prometan autoput i kada pritisnete gas do kraja, automobil ne kreće momentalno – potrebno mu je sekundu ili dvije.
Sigurnost
X2 dolazi sa svim najnovijim sigurnosnim karakteristikama, kao što su automatsko kočenje u slučaju opasnosti, upozorenje na frontalni sudar, upozorenje pri napuštanju trake, senzori za parkiranje i automatska duga svjetla. Ako odaberete Driving Assistant Professional paket, dobićete adaptivni tempomat sa funkcijom stop-and-go, upozorenje na poprečni saobraćaj ispred vas i čuveni Traffic Jam Assistant, koji omogućava ograničenu vožnju bez ruku u saobraćajnim gužvama pri brzinama do 64 km/h.
Zaključak
Ako bi se poboljšao start-stop sistem i pojednostavila tehnologija, X2 bi bio čista desetka.