Kako modne kuće koriste simbole životinja
U modnom svijetu, inspiracija dolazi iz raznih izvora, a priroda se ističe kao neiscrpan izvor ideja. Simboli životinja već decenijama zauzimaju posebno mjesto u kolekcijama poznatih modnih kuća. Od mačkastih uzoraka do elegantnih silueta ptica, brendovi koriste životinjske motive kako bi izrazili luksuz, snagu ili egzotičnost. Evo nekoliko istaknutih primjera:
Guči: Tigrovi i zmije kao simbol moći
Gucci je poznat po svojoj upotrebi tigrova, zmija i pčela u kolekcijama. Kreativni direktor ove modne kuće Alesandro Mikele (Alessandro Michele) unio je ove simbole kao metaforu snage, transformacije i otpornosti. Njegove kolekcije često kombinuju bogate barokne detalje sa ovim motivima, čineći ih prepoznatljivim elementom brenda.
Versače: Meduza kao zaštitni znak
Još od osnivanja brenda, Versace koristi mitološku Meduzu kao centralni simbol. Iako nije direktno životinja, Meduza sa zmijskom kosom simbolizuje moć i opasnu privlačnost. Uz to, Versace povremeno koristi i motiv konja u saradnjama koje podsećaju na grčku mitologiju.
Kenzo: Tigrovi u urbanom stilu
Kenzo je postao sinonim za tiger logo, koji je prvi put uveden 2012. godine. Ovaj simbol je brzo postao jedan od najtraženijih u uličnoj modi, predstavljajući snagu i avanturistički duh. Kolekcije često uključuju jarke boje i dinamične uzorke inspirisane džunglom.
Hermes: Konji kao odraz elegancije
Hermès ima dugu istoriju povezanu s konjima, jer je brend počeo kao proizvođač opreme za jahanje. Motiv konja i dalje se pojavljuje u njihovim luksuznim maramama, kožnim torbama i dodacima, što ukazuje na naslijeđe elegancije i tradicije.
Balmain: Lavovi kao simbol plemićke moći
Balmain je poznat po upotrebi simbola lava u kolekcijama, naročito u periodu kada je Olivije Rusten (Olivier Rousteing) bio na čelu kreativnog tima. Lav simbolizuje hrabrost i luksuz, idealno se uklapajući u Balmainovu viziju mode.
Stella McCartney: Etika i ljubav prema životinjama
Iako Stella McCartney ne koristi krzno ni kožu, ona često uključuje simbole životinja kako bi promovisala ljubav prema prirodi. Njen rad često sadrži ptice, konje i druge divlje životinje, prikazane kroz ekološke materijale i održive procese.
Životinjski motivi kroz simboliku i etiku
Dok mnogi brendovi koriste životinjske simbole da bi predstavili određene vrijednosti, neki su se suočili s kritikama zbog upotrebe pravog krzna ili kože. Modne kuće se sve više okreću održivim opcijama, a simboli životinja postaju način da se izrazi povezanost s prirodom bez štete za nju.
Korištenjem životinjskih simbola, dizajneri ne samo da ističu estetsku privlačnost već prenose duboku poruku o snazi, slobodi i harmoniji s prirodom. Ova tradicija vjerovatno će nastaviti da inspiriše i buduće kolekcije.
Autor Bojana Krstić, Forbes Srbija