Osam stvari koje rade uspješni lideri tokom sastanaka
Sastanci su odlična prilika da pokažete svoju stručnost, kako radite kao timski igrač i pokažete vještine koje stavljaju u centar pažnje vaš liderski potencijal. Za vašeg menadžera i druge donosioce odluka na sastanku, to je prilika da identifikuju nove lidere – one koji imaju potencijal da inspirišu timove i djeluju na veći i uticajniji način u organizaciji, piše Forbes.
Ako slijedite liderske uloge i želite da vas vide kao vođu, pokažite sljedeća ponašanja:
1. Pojavite se na vrijeme
Kada se pojavite na vrijeme — ili čak nekoliko minuta ranije — pokazujete da ozbiljno shvatate sastanak i da poštujete vrijeme drugih učesnika. To također pokazuje da se ne plašite ponekad neugodnog razgovora koji se odvija dok ljudi čekaju da sastanak počne; ustvari, te minute možete koristiti za networking. Iako biste mogli pomisliti da kašnjenje na sastanke poručuje učesnicima da ste zauzeti i naporno radite, to zapravo govori da vas nije briga.
2. Izgledajte profesionalno
Ako vam je kamera uperena u plafon, gubite odmah kredibilitet: pazite i da li je svjetlo iza vas ili vam je u pozadini možda kuhinjski pult sa hrpom prljavih tanjira. A kada se vaši sastanci odvijaju licem u lice, nemojte se pojavljivati raščupani ili u odjeći koja bi mogla poslužiti kao pidžama.
3. Izrazite mišljenje kad se razlikuje od konsenzusa
Ovo je nešto najvažnije što možete uraditi. Dok svi idu cik, vi idete cak. Prema Harvard Business Reviewu, “Prirodna je ljudska sklonost da se suzdržavaju od iznošenja ideje i izbjegavaju neslaganje. Čin nerazgovaranja sa važnom idejom koja je relevantna za posao nije vidljiv.” Imajte hrabrosti da se ne slažete s konsenzusom, i da dobrim razlozima i dobrim istraživanjem potkrijepite svoje gledište.
4. Klonite se ogovaranja ili omalovažavanja drugih
U nedavnom članku u Fast Company, istraživač za procjenu dr Robert Hogan citiran je kako tvrdi da je “integritet na vrhu naše liste kada intuitivno procjenjujemo nečiji liderski potencijal… iako nam jedva da treba naučno istraživanje da nam kaže da lideri s integritetom inspiriraju povjerenje i lojalnost, te pozitivno utiču na dinamiku tima, saradnju i ukupni uspjeh organizacije.” Govoriti loše o drugima, ili čak kolutati očima, dokaz je da ste podložni negativnim uticajima.
5. Ljubazno prihvatajte povratne informacije
Usvojite način razmišljanja da su sve povratne informacije dostavljene s pozitivnom namjerom vrijedne, čak i ako same povratne informacije nisu pozitivne. Povratne informacije mogu vam dati uvide koji su vam potrebni da prilagodite svoja ponašanja i razmišljanja tako da vam oni pomognu da napredujete u karijeri.
6. Ograničite ometanja
Suosjećamo s vama kada neko prekine vaš tok dok govorite na sastanku, ali način na koji se nosite s tom interakcijom govori mnogo o vašoj sposobnosti vođenja. Osoba koja prekida govornika možda ne radi dovoljno na pozitivnom ličnom brendiranju, ali djeluje kao lider, prema Američkom udruženju psihologa. Vaša prilika da vas vide kao lidera proizilazi iz toga kako se nosite sa situacijom. Harrison Monarth predlaže da date pažnju osobi koja vas je prekinula. Recite im da ih čujete, ali se pobrinite da završite svoju poentu. Kada završite, obratite se toj osobi i zamolite ga/ju da podijeli svoja razmišljanja.
7. Držite pažnju tokom cijelog sastanka
Kada to učinite, dajete do znanja učesnicima da vam je istinski stalo do projekta koji je pri ruci na višem nivou od samo vaše specifične uloge. Pokazujete ljudima da ih poštujete i da ste zainteresovani za ono što imaju da kažu. Oduprite se iskušenju da se isključite kada vaš doprinos završi.
8. Hvalite svoje kolege
Odajte priznanje, pohvale i zahvalnost svojim kolegama. Lideri znaju da istinski izrazi zahvalnosti imaju veliki uticaj na primaoce te pohvale, posebno kada se daju u javnom okruženju. Odavanje priznanja drugima za njihov doprinos sastanku pokazuje da znate kako da nagradite dobro obavljen posao dok istovremeno koristite najveću lidersku osobinu od svih: poniznost.