Veliko japansko ujedinjenje propada

Razlog za odustajanje od planova spajanja je Nissanovo neslaganje da postane podružnica Honde.
Japanski proizvođači automobila Honda i Nissan potvrdili su u zajedničkom saopštenju za javnost da su raskinuli sporazum potpisan prošlog decembra koji je omogućio početak pregovora o spajanju. Ovo označava kraj spajanja kojim bi se stvorio treći najveći proizvođač automobila na svijetu, prenosi STA.
Honda i Nissan potpisali su 23. decembra memorandum o razumijevanju , koji im omogućava da započnu pregovore o spajanju s ciljem sustizanja kineskih rivala i američke Tesle u razvoju električnih vozila. Izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe tada je negirao da je spajanje značilo spašavanje rivala koji se našao u ozbiljnim poslovnim poteškoćama.
Početkom februara pojavile su se vijesti da se Nissan navodno povlači iz pregovora o spajanju .
U današnjem saopštenju za javnost, kompanije su potvrdile tadašnje medijske izvještaje da je razlog za završetak pregovora o spajanju bio Hondin plan da Nissan postane njegova podružnica, umjesto da se kompanije ujedine pod okriljem nove holding kompanije.
Kompanije su navele da su nakon razgovora odlučili da bi “u cilju brzog donošenja odluka i implementacije upravljačkih mjera u sve nestabilnijem tržišnom okruženju koje se približava eri elektrifikacije, najprikladnije prekinuti razgovore i poništiti memorandum o razumijevanju”, rezimira STA.
Proizvođači nastavljaju svoje strateško partnerstvo
Dva proizvođača će nastaviti saradnju u okviru strateškog partnerstva fokusiranog na eru inteligentnih i elektrificiranih vozila, te će težiti stvaranju nove vrijednosti i povećanju vrijednosti obje kompanije.
Otkazivanje pregovora o spajanju neće uticati na prihode oba proizvođača automobila, rekli su u zajedničkom saopštenju za javnost.
Honda je u zasebnom saopštenju za javnost navela da je u prvih devet mjeseci tekuće fiskalne godine, između aprila i decembra, ostvarila 805,3 milijarde jena (pet milijardi eura) neto dobiti. To je 7,4 posto manje nego u istom periodu prošle godine, zbog pada prodaje u Kini. Za cijelu fiskalnu godinu, oni su ipak zadržali svoju prognozu neto dobiti od 950 milijardi jena (5,9 milijardi eura).
Nissan je najavio da očekuje dubok gubitak od 80 milijardi jena (498 miliona eura) u tekućoj fiskalnoj godini zbog pada prodaje. Godinu ranije zabilježili su profit od 426,6 milijardi jena (2,7 milijardi eura), prenosi STA.