Radnici Audija zaplijenili 200 ključeva iz fabrike u Briselu dok traju protesti zbog zatvaranja Volkswagena
Zaposleni u Audiju u matičnoj Volkswagenovoj fabrici u Briselu napali su svoje šefove krađom 200 ključeva, rekavši da gotovi automobili neće napustiti tvornicu dok se ne razjasni njihova budućnost.
Fabrika Audija u Briselu bila je predviđena za potencijalno zatvaranje u julu jer Volkswagen pokušava da se podvrgne akciji smanjenja troškova od 10 milijardi eura, što uključuje smanjenje troškova administrativnog osoblja za 20%.
Prošle sedmice, Volkswagen je rekao da ne namjerava prenijeti novi model svojoj fabrici u Briselu nakon što je poslovanje zastalo u julu zbog usporavanja potražnje za njegovim Audi Q8 e-tron modelima, ostavljajući budućnost više od 3.000 zaposlenih u sumnji.
Fabrika je trebala nastaviti djelomičnu proizvodnju prošle srijede nakon sedmica odsustva osoblja i zatvaranja. Međutim, vijest da Volkswagen neće dodijeliti novi model navela je radnike na štrajk.
Nakon što su pregovori između predstavnika sindikata i šefova propali krajem prošle sedmice, sindikat je saopštio da oduzima ključeve između 200 i 300 završenih i djelimično završenih automobila u fabrici Audija.
Predstavnici sindikata rekli su da se ključevi čuvaju na sigurnom mjestu i da neće napustiti fabriku dok se ne razjasni budućnost radnika.
Tokom vikenda, briselski mediji su izvijestili da Audi namjerava podnijeti tužbu ako ključevi ne budu vraćeni, dajući sindikatu rok do ponedjeljka u podne.
“Razumijemo da su ljudi zabrinuti i emocionalno reaguju. Pozivamo svo osoblje na zdrav razum”, rekao je portparol Audija u Briselu ranije ove sedmice.
Dok je do prvobitnog Audijevog roka još uvijek bio zastoj, sindikat je navodno sinoć signalizirao svoju namjeru da vrati ključeve, iako ih je ometalo zatvaranje fabrike. Audi je rekao da organizuje alternativne aranžmane za vraćanje ključeva.
Predstavnik Audija iz Brisela nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.
Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume uvučen je u borbu. Blume kaže da Volkswagen ne može “nastaviti kao što je bio” suočen sa padom potražnje i rastućom konkurencijom.
Ovaj proizvođač automobila razljutio je svoj moćni njemački radnički savjet najavljujući planove za ukidanje 30-godišnjeg ugovora o zapošljavanju koji je garantirao radna mjesta.
Volkswagen je također rekao da razmatra zatvaranje pogona u Njemačkoj , gdje zapošljava oko 300.000 ljudi; ovo zatvaranje u Nemačkoj bilo bi prvo u 87-godišnjoj istoriji kompanije.
“Manje automobila se prodaje u Evropi, a novi konkurenti iz Azije agresivno guraju na tržište”, rekao je Blume za list Bild am Sonntag . “Torta je postala manja, a imamo više gostiju za stolom.”
Bild je objavio da Volkswagen gubi milijardu eura godišnje kao rezultat odsustva osoblja. Proizvođač automobila je rekao da je u prosjeku 10% njegove radne snage nedostajalo s posla odjednom, što je manje od ciljane stope odsustva od 4%.
Volkswagen je bio primoran da isplati ogromne pakete kompenzacija zaposlenima koji su višak, kao dio decembarskog sporazuma o smanjenju broja zaposlenih na “društveno svjestan” način.
Njemačka publikacija Wolfsburger Allgemeine Zeitung objavila je da je proizvođač automobila plaćao nekom osoblju do 450.000 eura na ime otpremnina , dok je smanjivao minimalnu starosnu dob u kojoj bi zaposlenima mogli biti ponuđeni otpremnini.