Porsche ulazi u vlasničku strukturu Flixbusa: Šta to znači za njemačkog autoprevoznika

BIZNIS Forbes Hrvatska 14. aug 2024. 15:09
featured image

14. aug 2024. 15:09

Legendarni proizvođač automobila tvrdi da je vrijednost njegovog udjela “nižeg dvocifrenog milionskog” iznosa u eurima.

Grupa investitora, među kojima je i proizvođač automobila Porsche, preuzima 35 posto udjela u Flixu, njemačkoj prijevozničkoj kompaniji.

Flix, za koji se procjenjuje da vrijedi više od 3 milijarde eura, poznat je po upravljanju FlixBusom i vlakovima u Evropi, kao i Greyhound autobusnim uslugama u Sjevernoj Americi, prenosi Euronews.

Prema izvoru kojeg je ranije ove godine citirao Reuters, ukupna vrijednost ovog posla prelazi milijardu eura, iako je Porsche objavio da je vrijednost njegovog udjela “nižeg dvocifrenog milionskog” iznosa u eurima.

To sugerira da je Porscheov udio relativno malen i da u tom paketu od 35 posto dominiraju suinvestitori. U poslu sudjeluju i privatna investicijska tvrtka EQT te njemački milijarder Klaus-Michael Kuehne. U septembru je EQT objavio vijest o zajedničkoj investiciji, tada otkrivajući Kuehnea kao suinvestitora, ali ne i Porsche.

The logo of German carmaker Porsche AG is seen before the company's annual news conference in Stuttgart, Germany, March 17, 2017. REUTERS/Lukas Barth

IPO Flixbusa odgođen zbog nesuglasica oko procjene vrijednosti

“Flix je impresivna priča o uspjehu. Vidimo veliki potencijal za rast održivih i pristupačnih mobilnih usluga u budućnosti i radujemo se podršci Flixu u daljnjem širenju njegove platforme globalno. Zajednička investicija s EQT-om ilustrira naš pristup suradnje s vodećim svjetskim investitorima u provedbi naše investicijske strategije”, poručili su u iz Porschea.

Flix trenutno posluje u više od 40 zemalja širom svijeta, a prihodi su im u posljednjoj fiskalnoj godini porasli za 30 posto, na 2 miliona eura. 

Prema informacijama Bloomberga, kompanija je planirala pokretanje IPO-a u maju, ali je taj potez odgođen zbog neslaganja oko procjene vrijednosti. Posao s Porscheom trebao bi biti finaliziran do kraja 2024. godine.

Tokom prvih šest mjeseci ove godine, Porsche SE je zabilježio pad neto dobiti nakon oporezivanja na 2,1 milijardu eura  s 2,3 milijarde eura godinu ranije. 

Kompanija je izvijestila o smanjenju neto duga s 5,7 milijardi eura na kraju prošle godine na 5,0 milijardi eura na dan 30. juna.