Pietro Gussalli Beretta oživljava kompaniju staru 499 godina: “Imamo nešto što drugi nemaju”

Četrnaest generacija porodice Beretta prodavalo je oružje. Evo zašto glava 15. generacije ide dalje i proizvodi metke i odjeću.
Na periferiji Nirnberga, gdje se nalaze proizvodni pogoni, zaposleni opremljeni zaštitnim naočalama i čepićima za uši od 7 sati ujutro testiraju eksploziv.
Nakon glasne eksplozije, radnik prilazi da pokupi uvrnuti komad metala. „Ovo zovemo našom proizvodnjom pepeljare“, smije se Stefan Rumpler, bivši olimpijski strijelac mladih koji sada radi na municiji za vazdušnu pušku za RWS, koji proizvodi više od 3 milijarde komponenti godišnje.
Jedan od vodećih proizvođača municije za malokalibarsko oružje u svijetu, RWS je sada dio Beretta Holdinga, kompanije koja stoji iza najstarijeg svjetskog proizvođača oružja, Beretta, sa sjedištem u Italiji. Kompanija je kupila RWS u sklopu kupovine Ammoteca, najvećeg evropskog proizvođača municije i pirotehnike, za neotkrivenu sumu 2022. godine.
„Ovo je naša najveća akvizicija do sada“, kaže izvršni direktor Beretta Holdinga Pietro Gussalli Beretta , 63, 15. generacija potomaka Berettinih osnivača. Otkako se prije četiri decenije pridružio porodičnom biznisu i postao izvršni direktor 1995. godine, Pietro je pomogao obnovu 499-godišnje porodične kompanije kupujući kompanije koje proizvode sve, od pušaka do luksuzne odjeće.
Ugovor sa Ammotecom dodao je 600 miliona dolara Berettinoj godišnjoj prodaji, pomažući joj da prestigne Sig Sauer i Smith & Wesson i doda nekoliko NATO snaga na svoju listu kupaca. Beretta je sada najveća svjetska kompanija za proizvodnju vatrenog oružja, s prihodom od 1,7 milijardi dolara u 2024.
Govoreći iz sjedišta kompanije u Luksemburgu, Pietro ističe da je kupovina pomogla kompaniji, dugo poznatoj po svojim puškama i pištoljima, poput čuvenog pištolja Beretta 92 koji nose Bruce Willis u Umri muški i Mel Gibson u Smrtonosnom oružju.
“Tri dijela našeg poslovanja su lovci, vojnici i policajci. Treba im oružje, odjeća i optika”, kaže on, misleći na nišane s crvenim tačkama dizajniranim da poboljšaju nišane vatrenog oružja. “Posljednje što nam je trebalo bila je municija. Ovim posljednjim ugovorom konačno smo napravili puni krug.”

Prodaja civilima činila je 86 posto prihoda kompanije.
Prije akvizicije, civilna prodaja činila je 86% prihoda kompanije, zbog čega je ovisila o hirovima lovaca i ljubitelja oružja, posebno u SAD-u, najvećem svjetskom tržištu vatrenog oružja, koje čini 37% Berettine prodaje. Kada je Covid-19 povećao prodaju oružja američkim civilima, Beretta je profitirala, a prihod u Sjevernoj Americi porastao je za 62% od 2019. do 2021.
“Rast civilnog tržišta u SAD-u kompenzirao je gubitak vojnih ugovora, ali smo u međuvremenu izgradili i tješnje veze s drugim vojskama i policijskim snagama”, dodaje on.
Sada prodaja odbrambenog oružja čini 34% prihoda Beretta Holdinga, u odnosu na samo 14% prije četiri godine. Takođe je pametno vrijeme da se kladite na vojsku: potrošnja evropskih zemalja na odbranu dostigla je rekordnih 350 milijardi dolara 2024. godine, dok su lideri pokušavali da se ponovo naoružaju nakon ruske invazije na Ukrajinu. Ovo će još više rasti nakon što je predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen početkom marta objavila plan, odmah nakon što je predsjednik Donald Trump rekao da će SAD zaustaviti vojnu pomoć Ukrajini, kako bi zemljama EU dale 160 milijardi dolara zajmova za ulaganje u njihove oružane snage.
“Nije samo u Evropi. Vlade širom svijeta sada troše više na odbranu”, kaže Pietro, ukazujući na povećanu prodaju bliskoistočnim vojskama. “Naravno, imali smo koristi od toga.”
“Možete prodati vatreno oružje, a zatim izgraditi lojalnost brendu i prodavati municiju zauvijek”, kaže Mark Smith , analitičar investicijske banke Lake Street Capital Partners, o prednostima širenja kompanije u municiju.
Nakon pada u 2023., Beretta Holding EBITDA (zarada prije kamata, poreza, duga, deprecijacije i amortizacije) oporavila se 2% na 245 miliona dolara u 2024. – više nego trostruko više od svog javnog rivala Sturm, Ruger & Co. i Smith & Wesson. Forbes procjenjuje da Beretta Holding, koji je u 100% vlasništvu Pietra, njegovog 87-godišnjeg oca Uga i njegovog brata Franka (61), sada vrijedi 2,2 milijarde dolara. Dodajte cijenjene porodične vinograde, kuće i investicije i trojac dijeli bogatstvo procijenjeno na 2,7 milijardi dolara.
To definitivno nije bio scenario za brzo bogaćenje. Beretta svoju istoriju vodi do 1526. godine, kada je Bartolomeo Beretta ( umro 1565.), proizvođač cijevi za oružje u malom sjevernom italijanskom gradu Gardoneu, prodao 185 cijevi arkebusa – ručne duge puške i preteče moderne puške – Republici Veneciji. Generacije Bartolomeovih nasljednika nastavile su porodičnu tradiciju, još uvijek žive u Gardoneu i još uvijek proizvode oružje. Ova porodična kompanija isporučila je vatreno oružje, uključujući na kraju prve poluautomatske pištolje na svijetu i jedan od prvih mitraljeza, za svaki evropski rat od 1650. godine.
Pod Ugovim vodstvom, kompanija se preselila u SAD 1978. godine i do 1985. je dobila željeni ugovor za isporuku pištolja američkoj vojsci. Tada se Pietro pridružio kompaniji, pomažući svom ocu da otkupi Berettinog tada manjinskog dioničara, francusku kompaniju za oružje FN Herstal (sada sjedište u Belgiji).
„Imali smo višak sredstava i odlučili smo da, ako želimo da napravimo više akvizicija, moramo postati organizovaniji“, prisjeća se on.
Jedan vlasnik porodice
Porodica je osnovala Beretta Holding u Luksemburgu 1995. godine, pojednostavljujući komplikovanu strukturu kompanije, građenu vekovima, i konsolidujući vlasništvo u okviru jedne holding kompanije. Otprilike tada je ekspanzija počela ozbiljno. Beretta je 2000. godine kupila finskog proizvođača pušaka SAKO, što je bio njen prvi korak dalje od sačmarica i pištolja, a 2002. i 2008. dodala je kompanije za optiku Burris i Steiner, koje proizvode niskoglede, crvene tačke i dvoglede.
Nakon kupovine britanskog proizvođača luksuzne odjeće i ručno rađenog oružja Holland & Holland 2021. i Ammotec godinu dana kasnije, Beretta Holding sada posjeduje 19 brendova koji posluju u 23 zemlje na pet kontinenata. Zahvaljujući ovom poticaju, nijedna Beretta podružnica ne ostvaruje više od 25% prihoda grupe.
„Vidjet ćete više konsolidacije u prostoru jer se ljudi udružuju oko poznatih entiteta“, kaže Smith iz Lake Streeta, ukazujući na lojalnost Berette i njenih podružnica među njihovim dugogodišnjim klijentima, čak i nakon što su kompanije kupljene. “Znaš šta dobijaš sa Berettom.”
Neki od Berettinih konkurenata pokušavaju da sustignu. Dok Glock, Smith & Wesson i Sturm, Ruger & Co. Iako još uvijek ne proizvode vlastitu municiju, Colt CZ sa sjedištem u Pragu, koji je 2021. kupio američku kompaniju koja stoji iza Coltovih oružja, kupio je proizvođača municije Sellier & Bellot za 700 miliona dolara prošlog maja.
Pietrov otac, koji se povukao sa izvršnih pozicija 2015. godine, sjedi u upravnom odboru, dok njegov brat Franco vodi Fabbrica d'Armi Pietro Beretta, prvobitnu porodičnu firmu i sada podružnicu Beretta u kojoj radi i Francov sin Carlo – što Berettu izdvaja od konkurencije.
„Imamo nešto što drugi nemaju i nikada neće imati: jednog vlasnika porodice“, kaže on, napominjući kako su druge poznate porodice vatrenog oružja rasprodale ili javno preuzele svoje kompanije. “Kada trebamo imati posla sa stranim vladama, ja ili moj brat se sastajemo s predsjednikom. To nije slučaj s drugim kompanijama. Imamo dugoročnu viziju koja nije spekulativna.”
Kako bi ostala ispred svojih rivala, Beretta također reinvestira dividende i odvaja dio svog prihoda za razvoj novih proizvoda i efikasniju proizvodnju oružja i municije.
Filijala Berretta u Italiji
Nigdje to nije očiglednije nego u fabrici od 240.000 kvadratnih metara u centralnoj Italiji Benelli Armi, podružnice Beretta koja proizvodi poluautomatske sačmarice. Zahvaljujući prvim investicijama u 2019. godini, autonomna vozila isporučuju komponente radnicima na montažnim trakama, dok ekrani iznad njih prate njihov napredak iz minuta u minut, ažurirajući se u realnom vremenu. Robotske ruke testiraju svaku komponentu za kontrolu kvaliteta, koristeći mašinsko učenje da poboljšaju svoje performanse otkrivanjem bilo kakvih nedostataka u ranoj fazi proizvodnje.
Isti nagon za efikasnošću postoji i kod RWS-a, koji godišnje troši 8% svog prihoda na nadogradnju mašina za povećanje proizvodnje municije. “U Berretti ih ne zanimaju oportunistički pristupi. Oni imaju perspektivu od 25 do 50 godina”, objašnjava Matthias Vogel , potpredsjednik RWS-a.
Kako se Beretta bliži svojoj 500. godišnjici 2026., Pietro je pragmatičan. Upitan o njegovim nadama za narednih pola milenijuma Berette, on kaže: “Kako da znam kako će biti sljedećih 500 godina? Neću biti tu tako da me nije baš briga. Sljedeće generacije će raditi ono što je najbolje. Radije razmišljam o sljedećih pet godina.”
Giacomo Tognini, novinar Forbesa