Most Hercegovina: Impresivni građevinski objekat kod Počitelja vrijedan 32,9 miliona eura uskoro u prometu
Svi koji su imali priliku ovog ljeta proči kroz Počitelj imali su priliku vidjeti masivno zdanje -most Hercegovina koji spaja dvije obale Neretve. O izgradnji jednog od najkompleksnijih građevinskih objekata na cijelom Koridoru Vc, koji će povezati BiH s Evropskom unijom, govori se dugo, a ove srijede provedeno je i probno ispitivanje opterećenja samog mosta. Kako navode u Autocestama FBiH za ovu priliku na gradilište je stiglo 12 kamiona težine po 40 tona, kojima se izvršilo ispitivanje u saradnji sa stručnjacima s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru, gdje se probno opterećenje provodilo na ciljanim tačkama konstrukcije u pokretu.
Rezultati ispitivanja
“Rezultati ispitivanja su pokazali da se most ponaša u skladu sa projektnim uslovima, tj. da su ugibi u projektovanim granicama i da su zaostale deformacije u projektovanim granicama kao i ponašanje konstrukcije uslijed dinamičkog opterećenja mosta. Poslije ovoga slijedi tehnički prijem koji će dati rezultate takve da se može most pustiti u promet, odnosno poslije toga će se dobiti upotrebna dozvola i investitor može pustiti most u promet odnosno svima nama na korištenje”, kazao je Ismet Hajduk, glavni inženjer za mostove i objekte na dionici Počitelj – Zvirovići.
Kako su za Forbes BiH iz PR službe Autocesta FBiH kazali, tačan datum puštanja mosta u promet još uvijek nije poznat, ali očekuju da će to biti uskoro.
“Mi smo rekli koncem augusta, početkom septembra, ali razumijete, nemamo tačan datum. Ovo je sada zadnja faza. Predali smo zahtjev za tehnički prijem, čim Komisija za tehnički prijem završi svoj dio posla, i dobijemo upotrebnu dozvolu, pustit će se cijela dionica u promet”, kažu u Autocestama FBiH.
Podsjećamo, most Hercegovina dio je autoceste koji se gradi na pan-evropskom Koridoru Vc koji prolazi kroz BiH. Sastavni je dio dionice Počitelj – Zvirovići koja je duga je 11,07 kilometara, a najznačajniji objekt na dionici je upravo most Hercegovina čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve.
Kolosalni most Hercegovina je jedan od najvećih u regiji, sa dužinom od skoro jedan kilometar i visinom od preko 100 metara. Kontinuirani je prednapeti armiranobetonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje, a njegova jedinstvenost se ogleda i u tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji.
Količina materijala
U nastavku donosimo tehničke detalje mosta:
Ukupna količina materijala ugrađena u most: 38.000 kubnih metara betona, 9.000 tona armature, 1.500 tona kablova za prednaprezanje i 20.000 kvadratnih metara asfalta i hidroizolacije.
Izvođač radova na mostu: Konzorcij Azvirt Limited Liability Company, Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd, dok nadzor nad gradnjom vrši kompanija IRD Engineering S.R.L.
Početak gradnje mosta: Ugovor o izgradnji potpisan je 20. juna 2019. godine. Sanacija donje ploče sanduka četvrtog polja mosta, koja je bila popucala uspješno je završena u februaru ove godine.
Ko ga finansira: Izgradnja je finansirana iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta: 32.894.420,75 eura sa PDV-om.
Kako je dobio ime: Uprava Autocesta Federacije BiH je na sjednici donijela odluku o tome da se most u blizini Počitelja službeno nazove “Hercegovina”.