Marke poput Birkinsa i Birkenstocksa koje se nude u veleprodaji preko TikToka vjerovatno nisu originali

BIZNIS Forbes 18. apr 2025. 23:44
featured image

18. apr 2025. 23:44

U jednom videu sa više od 6,1 miliona pregleda, koji je u međuvremenu uklonjen, TikTok korisnik Wang Sen tvrdi da je više od 80% luksuznih torbi zapravo proizvedeno u Kini, te da je jeftinije kupovati direktno iz njegove fabrike. 

„Predugo ste bili zavedeni i zatrovani marketinškom kampanjom tih luksuznih marki“, rekao je Sen.

Drugi video-snimci prikazuju kineske veletrgovce kako reklamiraju Birkenstock obuću, Lululemon helanke i Šanel (Chanel) proizvode.

Originalni proizvođači ne smiju direktno prodavati robu

Postoje fabrike koje su originalni proizvođači opreme (OEM), koje proizvode robu za velike robne marke, ali one ne smiju direktno prodavati potrošačima, objasnio je Daniel Langer, profesor strategije luksuza na Univerzitetu Pepperdine.

„Viralna tvrdnja da su originalni proizvodi na Zapadu identični onima koje je moguće kupiti u kineskim fabrikama za djelić cijene je u velikoj mjeri obmanjujuća ili lažna“, rekao je Langer, koji je takođe izvršni direktor i osnivač konsultantske firme za luksuzne strategije Équité.

U desetinama video-snimaka, međunarodni proizvođači predstavljaju koncept „direktne kupovine“ kao način da se zaobiđu Trumpove  sveobuhvatne carine.

Rast nezadovoljstva kupaca

Pored carina, Fflur Roberts, šefica sektora za luksuznu robu u kompaniji Euromonitor International, izjavila je za Forbes da povećanje broja ovih snimaka takođe odražava nezadovoljstvo kupaca rastom cijena luksuzne robe još od pandemije.

Da li Lululemon, Louis Vuitton i Hermes proizvode robu u Kini?

Foto: Shutterstock

Kineski korisnici TikToka ismijavali su američku carinsku politiku, uključujući i viralan video koji je kreirala vještačka inteligencija pod naslovom „Učinimo Ameriku ponovo velikom“, prikazujući gojazne Amerikance kako rade u fabrikama.

„Lululemon ne sarađuje s proizvođačima pomenutim u video-snimcima, i pozivamo potrošače da budu svjesni potencijalno falsifikovanih proizvoda i dezinformacija“, rekao je portparol kompanije za američki Forbes i priložio listu dobavljača koji uključuju firme iz kontinentalne Kine.

Hermes nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar, ali njihova web stranica navodi da se njihovi proizvodi „pretežno“ prave u Francuskoj, gdje živi 60% njihove radne snage. Također sarađuju sa proizvođačima u Švicarskoj, Italiji, Velikoj Britaniji, SAD-u, Portugalu i Australiji. Kina nije među njima.

Kompletna Birkenstock obuća proizvodi se unutar Evropske unije, uglavnom u Njemačkoj, naveo je direktor za komunikacije Jochen Gutzy za Forbes.

Druge kompanije pomenute u snimcima uključuju Dior, Louis Vuitton, Chanel i Under Armour – nijedna od njih nije odmah odgovorila na zahtjeve za komentar.

Većina dobavljača za LVMH, matičnu kompaniju Louis Vuitton i Dior, nalazi se u Evropi, dok se preostalih 20% ravnomjerno raspodjeljuje između Sjeverne Amerike i Azije (nije jasno da li je Kina uključena u tih 10%).

Chanel proizvodi u Francuskoj, Španiji, Italiji i Škotskoj, dok Under Armour navodi da se njihova roba proizvodi širom svijeta, a zemlja porijekla je označena na etiketi.

Da li TikTok uklanja video-snimke kineskih proizvođača?

Izgleda da su neki snimci, uključujući Senovu promociju veleprodajnih luksuznih torbi, uklonjeni sa TikToka.

Birkenstock je u ponedjeljak kontaktirao TikTok zbog videa koji je pominjao AliExpress, kinesku firmu u vlasništvu Alibaba grupe, za koju je Gucci rekao da je povezana sa „centrom za falsifikate u Žeđijangu i koja je tvrdila da prodaje cipele te marke po veleprodajnim cijenama. Video i korisnički nalog uklonjeni su do utorka ujutro.

„Video u pitanju NE prikazuje skladište Birkenstokc dobavljača. Umjesto toga, prikazani proizvodi su lažne kopije, a prikazana fabrika očigledno NIJE naša, što znači da su tvrdnje iz videa lažne“, rekao je Gucci putem maila. TikTok nije odmah dao komentar.

Niska cijena ne garantuje luksuz

Iako ideja da se torba, koja inače košta desetine hiljada dolara, kupi za svega 2.400 dolara direktno od proizvođača može zvučati primamljivo, modni stručnjaci upozoravaju da kvalitet može biti gori, čak i ako su materijali isti.

Derek Guy, pisac o muškoj modi poznat na mreži X kao „momak za mušku odjeću“, objašnjava da su detalji poput uredno ručno šivenih šavova i završne obrade kože ono što luksuznim proizvodima daje dugotrajnu vrijednost.

Nasljeđe i povjerenje presudni

Uz rastuće tenzije u međunarodnoj trgovini, Roberts naglašava da će nasljeđe i lanac snabdijevanja luksuznih marki igrati sve važniju ulogu kod potrošača: 

„Ljudi vjeruju da, ako kupe Hermes torbu, većina te torbe i kože potiče iz Francuske.“

Kopije, poznate kao „varalice“, nisu novost. Njihova popularnost raste u vrijeme ekonomske krize jer potrošači žele smanjiti troškove. 

„Potrošači često rado kupuju te proizvode jer nisu falsifikati, već replike slične originalima“, rekla je Roberts. Ipak, dodala je, njihova cijena može biti viša za američkog potrošača zbog carina na robu proizvedenu u inostranstvu.

„U originalnom TikTok videu, proizvođač tvrdi da su njegove torbe iste kao Hermes jer koriste iste materijale“, objavio je Guy na mreži X. 

„To je kao kad bih ja rekao da su moji špageti jednaki onima koje pravi kuhar sa Michelin zvjezdicom samo zato što oboje koristimo paradajz i brašno. U stvarnosti, vještina je važnija od samih materijala.“

Genna Contino, saradnica Forbesa

Those TikTok Wholesale Finds From China—From Birkins To Birkenstocks—Are Probably Fake. Here’s Why.