Kompanije iz BiH i Crne Gore dobile veliki posao u Zagrebu: Mijenjat će trosjednu žičaru na Sljemenu

BIZNIS Forbes Crna Gora 1. nov 2024. 13:43
featured image

1. nov 2024. 13:43

Crnogorsko kompanija Novi Volvox, u konzorciju s firmom Strucon iz BiH, dobila je na natječaju posao zamjene viseće trosjedne žičare na sljemenskom skijalištu – Crvenom spustu, saznaje Forbes Crna Gora. Kao što je poznato, žičara je oštećena u velikom nevremenu koje je pogodilo Zagreb u septembru 2023. godine.

Novi Volvox, koji je izgradio žičaru Kotor-Lovćen, je tako proširio poslovanje van granica Crne Gore, a Forbes Crna Gora ističe da je za crnogorsku kompaniju posebno značajno što je Hrvatska dio EU, te je ovo zapravo predstavlja iskorak na zahtjevno evropsko tržište.

Na tenderu Grada Zagreba navodi se da je procijenjena vrijednost radova 12 miliona eura.

Odabrane kompanije iz Crne Gore i BiH

„U otvorenom postupku nabavke: Izrada projektno tehničke dokumentacije i izvođenje radova za projekat ‘Zamjena viseće 3-sjedne žičare na Crvenom spustu, novom visećom 4-sjednom žičarom s odvojivom stezaljkama vozila (4-sjednim stolicama)’, Sljemenska ulica 82, Medvednica, Zagrebačka županija, evidencioni broj 1831-2024-EVV odabrana je kao najpovoljnija ponuda konzorcijuma Novi Volvox d.o.o., Podgorica Crna Gora i Strucon d.o.o., Bosna i Hercegovina“, piše u odluci o odabiru najboljeg ponuđača.

Novi Volvox je jedna od najvećih građevinskih kompanija u Crnoj Gori, a većinski vlasnik je kompanija SEED Capital Partners. Izvršni direktor kompanije je Slavoljub Popadić.

Partner Novom Volvoxu u ovom poslu je renomirana italijanska kompanija Leitner, jedna od vodećih u „cable car“ industriji.

Oštećena trosjedna žicara na Crvenom spustu; Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

Strucon d.o.o iz Bosne i Hercegovine je kompanija registrirana za obavljanje poslova inžinjeringa, konzaltinga iz oblasti vertikalnog transporta, specijalizirana za projektiranje i izgradnju žičara, gondola, površinskih i kosih liftova.  

Crveni spust je dio velikog skijaškog kompleksa na sjevernim obroncima Medvednice, a prošle jeseni je objavljeno da neće biti u funkciji zbog oštećenja nastalih u velikom zagrebačkom nevremenu u srpnju 2023. godine. Sjedežnica je bila ozbiljno oštećena, i već tada je najavljivana nužnost obnove. Stabla su pala na žicu, glavnu sajlu trosjeda.

17.01.2020., Sljeme – Skijaska sjedeznica, ilustracija.rPhoto: Borna Filic/PIXSELL

Šta će se tačno raditi?

Postojeća trosjedna žičara ima horizontalnu dužinu trase 764.2 m, visinsku razliku od 297.7 m, te dužinu kosine staze od 824.6 m, a kapacitet od 1964 osoba/h, navedeno je u službenoj dokumentaciji tendera.

„Planiranim zahvatom potrebno je u potpunosti demontirati postojeću 3-sjednu žičaru, demontirati nosive stubove sa svim drugim nosivim i nenosivim djelovima koji čine postojeću žičaru uključujući i armirano-betonske temelje osnove i stubova postojeće žičare te ostale djelove žičare (reduktor, pomoćni pogon, elektro motor, pokretna traka za ukrcaj skijaša itd) i izgraditi novu viseću 4-sjednu žičaru s odvojivim stezaljkama (za četiri osobe) sa svim nosivim i nenosivim elementima na postojećoj trasi 3-sjedne žičare kapaciteta min do 2.000 putnika/h. Novo planirana 4-sjedna žičara će imati donju okretnu stanicu i gornju pogonsku stanicu, bez međustanice“, piše u dokumentaciji, kako prenosi Forbes Crna Gora.

Tender je raspisan ove godine, a rok za dostavu ponuda bio je 29. oktobra.

Sjedište crnogorske građevinske tvrtke koja je izabrana na tenderu; Foto: Novi Volvox