Kineski div ulazi u evropsku maloprodaju kroz njemački Ceconomy

Dok se Evropa bavi trgovinskim sporazumom sa SAD-om, u sektoru maloprodaje upravo se odvija tiha akvizicija. JD.com, treći najveći kineski online trgovac nakon Alibabe i Temua, zvanično je uputio ponudu za preuzimanje njemačke grupe Ceconomy, jednog od najvećih evropskih maloprodajnih lanaca elektronskih proizvoda.
Za Peking, ovo je manje kompliciran put za ulazak na evropsko tržište, jer za razliku od strateških sektora poput automobila, zelene tehnologije ili 5G mreže, koji su pitanje suvereniteta, to maloprodaja još uvijek nije. Maloprodaja ovog tipa manje je podložna ograničenjima u odnosu na osjetljivije industrije.
JD.com (puno ime Jingdong), potpisao je “ugovor o investiciji s kompanijom Ceconomy”, navodi se u saopćenju kompanija objavljenom u noći sa srijede na četvrtak. Kroz lance Saturn i Mediamarkt, koji su u vlasništvu Ceconomyja, ova akvizicija će omogućiti JD.com-u, koji je već prisutan u nekim evropskim zemljama putem svoje podružnice Ochama, pristup velikoj maloprodajnoj mreži elektronike i bijele tehnike u Evropi.
Jingdong će za ovu akviziciju izdvojiti oko 2,2 milijarde eura. Ceconomy,zapošljava oko 50.000 ljudi i ostvario je prošle godine prihod od 22,4 milijarde eura. Osim toga, on je i drugi najveći dioničar Fnac Darty, francuske maloprodajne grupe specijalizirane za potrošačku elektroniku, kućanske aparate, knjige, muziku i multimediju, što znači da bi kineski JD.com – preuzimanjem Ceconomyja – mogao indirektno dobiti i utjecaj u Fnac Dartyju.
Kompaniju je osnovala njemačka porodica Kellerhals, koja bi trebala zadržati oko 25,4% vlasničkog udjela u grupaciji.