JPMorgan Chase planira digitalnu ekspanziju u Europi
Čelnik investicijske banke JPMorgan Chase trenutno je posvećen osvajanju evropskog tržišta, jer je digitalno bankarstvo smanjilo troškove ulaska na nova tržišta.
Američka investicijska i komercijalna banka JPMorgan Chase planira u naredne dvije godine uspostaviti prisutnost u nekim europskim zemljama, piše Wall Street Journal. Izvršni direktor banke, Jamie Dimon, više je puta u prošlosti izrazio sumnju u globalnu ekspanziju diva s Wall Streeta, ali je promijenio mišljenje zbog niskih troškova poslovanja u digitalnom svijetu.
JPMorgan se priprema pokrenuti potpuno digitalnu potrošačku banku u nekoliko europskih zemalja, rekao je za WSJ Sanoke Viswanathan, voditelj globalne strategije u JPMorgan Chaseu. Ciljaju na desetine miliona novih kupaca i desetine milijardi dolara u depozitima.
Istodobno, planiraju proširiti bankarske usluge za potrošače u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje su otvorili podružnicu 2021. Britanska podružnica gubi oko 450 milijuna dolara godišnje, budući da banka privlači nove klijente relativno visokim kamatnim stopama na depozite. Tvrtka procjenjuje da će biti profitabilna kada dosegne 5 milijuna kupaca u Velikoj Britaniji, što se očekuje 2027. ili 2028. godine.
Predvođena sa Jamie Dimon, JPMorgan, najveća američka komercijalna banka, dugo se opirala ulasku na strana tržišta zbog troškova najma i zapošljavanja u klasičnim podružnicama. “U maloprodajnom poslovanju uvijek smo govorili da nećemo ići u inostranstvo”, rekao je Dimon na konferenciji 2018. “Gubit ćeš novac do kraja života.”
Digitalno poslovanje promijenilo je ovu strategiju smanjivši troškove ulaska na nova tržišta. Prema banci, 8 od 10 njihovih korisnika u SAD-u koristi internet bankarstvo.
Jan Artiček, novinar Forbes Slovenija, sa slovenskog prevela i prilagodila Gana Forić.