Google: Vrijednost vijesti za reklamni biznis je “precijenjena”

Američki tehnološki gigant Google tvrdi da vijesti nemaju značajan uticaj na njegovu oglašivačku djelatnost, prema rezultatima testa sprovedenog u osam evropskih zemalja.
Tokom dva i po mjeseca, Google je uklonio vijesti iz rezultata pretrage za jedan procenat korisnika. Rezultati su pokazali da takvo uklanjanje nije dovelo do promjene u prihodima od oglašavanja, dok je korišćenje pretrage opalo za manje od jedan procenat (0,8%).

Paul Liu, direktor za ekonomiju u Googleu, istakao je da su mnogi izvještaji precijenili vrijednost vijesti za kompaniju. Google je naglasio da je uticaj na prihode od oglašavanja statistički zanemarljiv, kako u cjelini, tako i po pojedinačnim državama.
Test je sproveden u Belgiji, Hrvatskoj, Danskoj, Grčkoj, Italiji, Nizozemskoj, Poljskoj i Španiji, dok je u Francuskoj obustavljen zbog sudske zabrane. Ovi nalazi dolaze u kontekstu evropske Direktive o autorskim pravima, koja zahtijeva od kompanija poput Googlea da plaćaju izdavačima za korišćenje njihovog sadržaja.
Ovi rezultati mogu uticati na buduće pregovore između tehnoloških kompanija i izdavača vijesti, posebno u vezi s kompenzacijom za korišćenje novinskog sadržaja na digitalnim platformama.