Carine će ih koštati milijardu dolara, a gubitak će ublažiti povećanjem cijena i povratkom na Amazon

BIZNIS Forbes Hrvatska 28. jun 2025. 07:43
featured image

28. jun 2025. 07:43

Uprkos niskim očekivanjima sa Wall Streeta, Nike je nadmašio procjene analitičara. Neto dobit za kvartal iznosila je 211 miliona dolara (14 centi po dionici, očekivano 13 centi), a prihod je pao na 11,10 milijardi dolara (očekivano 10,72), što je pad od 12 posto u odnosu na prošlogodišnjih 12,61 milijardi dolara.

Nike je u četvrtak saopštio da očekuje ublažavanje pada prodaje i profita u budućnosti, nakon što je pretrpio najveći finansijski udarac u četvrtom fiskalnom kvartalu kao dio svoje nove poslovne strategije.

Iako je najgore možda iza kompanije, ona se suočava s novim izazovima poput carina, koje dodatno komplikuju već zahtjevan proces oporavka. Finansijski direktor Matt Friend rekao je u razgovoru s analitičarima da su carine “novi i značajan trošak”.

„Po trenutnim carinskim stopama, procjenjujemo da će bruto dodatni trošak za Nike u fiskalnoj 2026. godini iznositi oko milijardu dolara“, rekao je Friend.

Smanjenje zavisnosti od Kine

Dodao je da kompanija planira u potpunosti ublažiti ovaj trošak tokom vremena prilagođavanjem u lancu snabdijevanja, saradnjom s fabrikama i maloprodajnim partnerima te povećanjem cijena.

Trenutno se oko 16 posto njegovog lanca snabdijevanja nalazi u Kini, a Nike očekuje da će taj postotak smanjiti na jednocifreni postotak do kraja tekuće fiskalne godine, koja bi trebala završiti sljedećeg ljeta.

„Uprkos visokim tarifama na kineske proizvode uvezene u SAD, proizvodni kapaciteti i stručnost u Kini ostaju važni za naš globalni sistem snabdijevanja“, rekao je Friend.

Dodao je da će kompanija razmotriti i smanjenje troškova, ali da joj je najveći prioritet stabilizacija poslovanja, što zahtijeva dodatna ulaganja. Nakon implementacije ovih mjera, očekuje se da će uticaj na bruto maržu u fiskalnoj 2026. godini biti 0,75 procentnih poena, s većim pritiskom u prvoj polovini godine.

Žrtva za budućnost

Uprkos niskim očekivanjima Wall Streeta, Nike je nadmašio procjene analitičara. Neto dobit za kvartal iznosila je 211 miliona dolara (14 centi po dionici, očekivanih 13 centi), u poređenju sa 1,5 milijardi dolara (99 centi po dionici) godinu ranije. Prihod je pao na 11,10 milijardi dolara (očekivanih 10,72), što je pad od 12 posto u odnosu na 12,61 milijardu dolara godinu ranije.

U saopštenju za javnost, Friend je potvrdio da će četvrti kvartal imati „najveći finansijski udarac“ u kontekstu preokreta, ali očekuje da će se nepovoljni uticaji postepeno smanjiti.

Cijena dionica Nikea je prvobitno pala nakon objavljivanja izvještaja, ali je potom porasla za oko 10 posto tokom konferencijskog poziva s investitorima.

Profit je pao za nevjerovatnih 86 posto u kvartalu jer je kompanija pokušala da se riješi starih zaliha, ponovo angažuje veleprodajne partnere i resetuje svoje digitalno poslovanje. Najveći udar na marže došao je od prodaje i popusta i povratka veleprodaji, koja ima niže marže od direktne prodaje putem weba i prodavnica, izvještava CNBC.

Kompanija je ranije upozorila da će strategija smanjiti kratkoročni profit, ali će dugoročno poslovanje učiniti zdravijim.

Shutterstock

Povratak sportskom identitetu

Tako je Elliott Hill postao izvršni direktor u oktobru, fokusirajući se na povratak Nikeovom sportskom identitetu, okončavajući strategiju svog prethodnika, Johna Donahoea. Donahoe je forsirao direktnu prodaju i podijelio poslovanje na segmente (muškarci, žene, djeca), što kritičari smatraju slabljenjem inovacija jer se kompanija više fokusirala na stil života nego na sport.

Nike širi svoje prisustvo u novim maloprodajnim lancima kao što su Aritzia i Urban Outfitters, a počevši od jeseni, vraća se na Amazon, gdje će prodavati ograničen asortiman proizvoda i imati vlastitu robnu marku fokusiranu na trčanje, trening, košarku i sportsku odjeću.

Odluka pokazuje fleksibilniji pristup veleprodaji i potvrđuje da je Amazon stekao povjerenje velikih brendova, koji su ga ranije izbjegavali zbog potencijalne štete po njegov imidž.

Patike ostaju najvažniji segment Nikeovog poslovanja, ali odjeća bilježi rast, čineći oko 28 posto Nikeove prodaje u fiskalnoj 2024. godini.