Britanska agencija za zaštitu konkurencije pokreće istragu o ulaznicama za povratničku turneju benda Oasis

BIZNIS Vedran Drljević 6. sep 2024. 08:32
featured image

6. sep 2024. 08:32

Britanski regulator konkurencije pokrenuo je istragu o prodaji karata za Oasis, uključujući korištenje “dinamičkog određivanja cijena”.

Uprava za zaštitu konkurencije i tržišta (CMA) istražuje je li platforma za prodaju karata Ticketmaster prekršila zakon o zaštiti potrošača.

Dinamične cijene značile su da su na Ticketmasteru, gdje su karte za reunion turneju prvobitno prodavane, cijene rasle u skladu sa potražnjom.

Istraga će ispitati da li:

  • Ticketmaster se bavio nepoštenom komercijalnom praksom
  • Kupci su dobili jasne informacije da objasne da bi karte mogle biti podložne cijenama riže
  • Ljudi su bili pod pritiskom da kupe karte u kratkom vremenskom periodu

CMA-ova istraga uslijedila je nakon široko rasprostranjenih kritika dinamičnih cijena tokom protekle sedmice od strane obožavatelja Oasis-a.

Mnogi su rekli da su na kraju platili znatno više nego što su očekivali za karte za turneju benda sljedeće godine – do 350 funti po ulaznici, oko 200 funti više nego što je bilo oglašeno.

Members of British rock band Oasis rhythm guitarist Gem Archer, lead guitarist Noel Gallagher, bass guitarist Andy Bell and lead vocals Liam Gallagher pose during a news conference in Hong Kong February 25, 2006./File Photo

Bend se takođe osvrnuo na sistem , rekavši: “Mora biti jasno da Oasis prepušta odluke o prodaji karata i cijenama u potpunosti svojim promoterima i menadžmentu.”

Nezavisni CMA saopštio je da je u “početnoj fazi istrage”.

Rečeno je da će se sarađivati ​​s Ticketmasterom i prikupiti “dokaze iz raznih drugih izvora”, koji bi mogli uključivati ​​menadžment benda i organizatore događaja.

CMA je rekao: „Ne treba pretpostaviti da je Ticketmaster prekršio zakon o zaštiti potrošača.

“CMA će također razmotriti da li je prikladno istražiti ponašanje bilo koga drugog u vezi s tim pitanjem.”

Glasnogovornik Ticketmaster-a je rekao: “Posvećeni smo saradnji sa CMA-om i radujemo se što ćemo s njima podijeliti više činjenica o prodaji karata.”

Ticketmaster, koji kaže da je najveća svjetska platforma za prodaju karata za zabavu i da je jedan od tri zvanična prodavača emisija Oasis, rekao je da nije odredio politiku cijena karata – to jesu umjetnici i promoteri.

FILE PHOTO: Soccer Football – Champions League – Round of 16 – Second Leg – Manchester City v RB Leipzig – Etihad Stadium, Manchester, Britain – March 14, 2023 Noel Gallagher is pictured inside the stadium before the match Action Images via Reuters/Lee Smith/File Photo

Ali istraga koju su sproveli BBC Chi Chi Izundu i James Stuart otkrila je da podjela nije bila tako jasna kako je Ticketmaster zvučao.

Postoje tri promotera reunion turneje Oasis, svi sa vezama sa jednom kompanijom: Live Nation, američka multinacionalna kompanija koja posjeduje Ticketmaster.

U pismu CMA sekretarici za kulturu Lisi Nandy i poslovnom sekretaru Jonathanu Reynoldsu navodi se da dinamičko određivanje cijena nije nezakonito.

Međutim, dodaje se da korištenje ove prakse ne smije dovesti potrošače u zabludu i da se mora raditi na transparentan način.

Predsjednik CMA-a Marcus Bokkerink i izvršna direktorica Sarah Cardell rekli su: „Ostavljamo otvorenim sve potencijalne opcije za akciju.

“Ovo uključuje potencijalne mjere provedbe gdje vidimo dokaze o mogućim kršenjima zakona o zaštiti potrošača.”

CMA također poziva fanove da dostave dokaze o svojim iskustvima u vezi s prodajom karata za Britpop bend, kao što su screenshotovi procesa naručivanja.

U srijedu, Oasis je svojoj turneji dodao još dva datuma na Wembleyju , ali je rekao da će biti “postupno glasanje samo po pozivnicama”.

Neki od fanova benda su ranije ove sedmice rekli BBC-jevom Ianu Youngsu da je njihovo uzbuđenje zbog ponovnog okupljanja pogoršalo kada su se suočili s cijenama koje su se više nego udvostručile dok su proveli sate u virtuelnom redu.

FILE PHOTO: Musician Noel Gallagher of the band Oasis stands for a portrait in New York November 6, 2006. REUTERS/Keith Bedford/File Photo

Navijač Oasisa, Džon i njegova porodica, pokušali su istovremeno da nabave karte, ali do sredine popodneva, nakon šest sati u onlajn redu, Džon je odustao, ali su njegovoj supruzi na kraju ponuđene karte – po 355 funti.

“Smatram da je to sramotno”, rekao je.

Oasis su “izgradili svoju karijeru na vezi koju imaju sa običnim ljudima”, rekao je John.

“Ali kada ste cijeli dan čekali u redu i cijena karte se više nego udvostručila, samo mislim da su raskinuli ugovor sa radničkom klasom.

“Sada su za mene prilično mrtvi.”

U januaru prošle godine, Ticketmaster se izvinio Taylor Swift i njenim fanovima tokom saslušanja u američkom Senatu , mjesecima nakon što je njen sistem bio preplavljen potražnjom za njenom Eras turnejom.

Hiljade takozvanih “Swifties” nije bilo u mogućnosti da kupi mjesta.

“Moramo učiniti bolje i hoćemo”, rekao je predsjednik Live Nationa Joe Berchtold poslanicima u utorak.

Tvrdio je da je napad botom odgovoran za “užasno korisničko iskustvo”.

BBC-jev Mark Savage napisao je tada da se Ticketmaster, koji se spojio s Live Nationom 2010. godine, u više navrata suočavao s kritikama obožavatelja i političara, koji kažu da ima previše kontrole nad tržištem muzike uživo i da umjetno naduvava cijenu karata uz naknade za usluge.