Britanska agencija za zaštitu konkurencije pokreće istragu o ulaznicama za povratničku turneju benda Oasis
Britanski regulator konkurencije pokrenuo je istragu o prodaji karata za Oasis, uključujući korištenje “dinamičkog određivanja cijena”.
Uprava za zaštitu konkurencije i tržišta (CMA) istražuje je li platforma za prodaju karata Ticketmaster prekršila zakon o zaštiti potrošača.
Dinamične cijene značile su da su na Ticketmasteru, gdje su karte za reunion turneju prvobitno prodavane, cijene rasle u skladu sa potražnjom.
Istraga će ispitati da li:
- Ticketmaster se bavio nepoštenom komercijalnom praksom
- Kupci su dobili jasne informacije da objasne da bi karte mogle biti podložne cijenama riže
- Ljudi su bili pod pritiskom da kupe karte u kratkom vremenskom periodu
CMA-ova istraga uslijedila je nakon široko rasprostranjenih kritika dinamičnih cijena tokom protekle sedmice od strane obožavatelja Oasis-a.
Mnogi su rekli da su na kraju platili znatno više nego što su očekivali za karte za turneju benda sljedeće godine – do 350 funti po ulaznici, oko 200 funti više nego što je bilo oglašeno.
Bend se takođe osvrnuo na sistem , rekavši: “Mora biti jasno da Oasis prepušta odluke o prodaji karata i cijenama u potpunosti svojim promoterima i menadžmentu.”
Nezavisni CMA saopštio je da je u “početnoj fazi istrage”.
Rečeno je da će se sarađivati s Ticketmasterom i prikupiti “dokaze iz raznih drugih izvora”, koji bi mogli uključivati menadžment benda i organizatore događaja.
CMA je rekao: „Ne treba pretpostaviti da je Ticketmaster prekršio zakon o zaštiti potrošača.
“CMA će također razmotriti da li je prikladno istražiti ponašanje bilo koga drugog u vezi s tim pitanjem.”
Glasnogovornik Ticketmaster-a je rekao: “Posvećeni smo saradnji sa CMA-om i radujemo se što ćemo s njima podijeliti više činjenica o prodaji karata.”
Ticketmaster, koji kaže da je najveća svjetska platforma za prodaju karata za zabavu i da je jedan od tri zvanična prodavača emisija Oasis, rekao je da nije odredio politiku cijena karata – to jesu umjetnici i promoteri.
Ali istraga koju su sproveli BBC Chi Chi Izundu i James Stuart otkrila je da podjela nije bila tako jasna kako je Ticketmaster zvučao.
Postoje tri promotera reunion turneje Oasis, svi sa vezama sa jednom kompanijom: Live Nation, američka multinacionalna kompanija koja posjeduje Ticketmaster.
U pismu CMA sekretarici za kulturu Lisi Nandy i poslovnom sekretaru Jonathanu Reynoldsu navodi se da dinamičko određivanje cijena nije nezakonito.
Međutim, dodaje se da korištenje ove prakse ne smije dovesti potrošače u zabludu i da se mora raditi na transparentan način.
Predsjednik CMA-a Marcus Bokkerink i izvršna direktorica Sarah Cardell rekli su: „Ostavljamo otvorenim sve potencijalne opcije za akciju.
“Ovo uključuje potencijalne mjere provedbe gdje vidimo dokaze o mogućim kršenjima zakona o zaštiti potrošača.”
CMA također poziva fanove da dostave dokaze o svojim iskustvima u vezi s prodajom karata za Britpop bend, kao što su screenshotovi procesa naručivanja.
U srijedu, Oasis je svojoj turneji dodao još dva datuma na Wembleyju , ali je rekao da će biti “postupno glasanje samo po pozivnicama”.
Neki od fanova benda su ranije ove sedmice rekli BBC-jevom Ianu Youngsu da je njihovo uzbuđenje zbog ponovnog okupljanja pogoršalo kada su se suočili s cijenama koje su se više nego udvostručile dok su proveli sate u virtuelnom redu.
Navijač Oasisa, Džon i njegova porodica, pokušali su istovremeno da nabave karte, ali do sredine popodneva, nakon šest sati u onlajn redu, Džon je odustao, ali su njegovoj supruzi na kraju ponuđene karte – po 355 funti.
“Smatram da je to sramotno”, rekao je.
Oasis su “izgradili svoju karijeru na vezi koju imaju sa običnim ljudima”, rekao je John.
“Ali kada ste cijeli dan čekali u redu i cijena karte se više nego udvostručila, samo mislim da su raskinuli ugovor sa radničkom klasom.
“Sada su za mene prilično mrtvi.”
U januaru prošle godine, Ticketmaster se izvinio Taylor Swift i njenim fanovima tokom saslušanja u američkom Senatu , mjesecima nakon što je njen sistem bio preplavljen potražnjom za njenom Eras turnejom.
Hiljade takozvanih “Swifties” nije bilo u mogućnosti da kupi mjesta.
“Moramo učiniti bolje i hoćemo”, rekao je predsjednik Live Nationa Joe Berchtold poslanicima u utorak.
Tvrdio je da je napad botom odgovoran za “užasno korisničko iskustvo”.
BBC-jev Mark Savage napisao je tada da se Ticketmaster, koji se spojio s Live Nationom 2010. godine, u više navrata suočavao s kritikama obožavatelja i političara, koji kažu da ima previše kontrole nad tržištem muzike uživo i da umjetno naduvava cijenu karata uz naknade za usluge.