SAD korak bliže zabrani TikToka ili prisiljavanja Kineza na prodaju: Postoji samo jedan problem, 100 milijardi dolara
Sjedinjene Države su sada korak bliže zabrani TikToka ili prisiljavanju na prodaju. Postoji samo jedan mali problem od 100 milijardi dolara: Ko će kupiti ovu stvar?
Tehnički, zakon koji je velikom većinom usvojen u Domu u srijedu je “batina” koja nastoji natjerati TikTokovu kinesku matičnu kompaniju ByteDance da proda aplikaciju nekoj nekineskoj kompaniji. Ako to ne učini u roku od šest mjeseci od stupanja zakona na snagu, američkim prodavnicama aplikacija biće zabranjeno da nude TikTok.
Da budemo jasni, prodaja nije neizbježna. Nacrt zakona suočava se sa neizvjesnim putem u Senatu, gdje su mnogi poslanici rekli da im je neugodno miješanje u poslove i ograničavanje slobode govora. Čak i da dođe do stola predsjednika Joea Bidena, vlada u Pekingu je nedvosmisleno rekla da će se protiviti prinudnoj prodaji.
Zabrana je dugotrajan napor zakonodavaca koji gaje neke ( vjerovatno pretjerane ) zabrinutosti oko sigurnosti podataka Amerikanaca koji bi završila u rukama kineskih špijunskih agencija.
TikTok bi mogao biti najvrednija aplikacija na planeti koju SAD ne kontrolišu. Samo njegov američki segment, sa 170 miliona korisnika, bio bi procijenjen na otprilike 100 milijardi dolara, prema analitičaru Wedbusha, Den Ivesu.
Ako dođe do prodaje, “TikTok-ova strateška vrijednost i platforma za potrošače će imati zainteresirane brojne finansijske i tehnološke strateške igrače,” rekao je Ives u srijedu.
Sa 100 milijardi dolara, malo je kompanija koje bi sebi mogle priuštiti da kupe TikTok. A oni koji bi u teoriji mogli – Meta, Alphabet, Microsoft – gotovo bi sigurno naišli na regulatorne blokade.
„Ko će to kupiti? To je pravo pitanje”, rekao je Gene Kimmelman, bivši antimonopolski zvaničnik Ministarstva pravde.
Meta već posjeduje društvene mreže Facebook i Instagram. Alphabet posjeduje YouTube, direktni TikTokov konkurent. Microsoft nema sopstvenu društvenu platformu, ali njegov odnos sa OpenAi-jem već je pod lupom regulatora sa obje strane Atlantika.
Ranije ove sedmice, The Wall Street Journal je objavio da je Bobby Kotick, bivši izvršni direktor izdavača video igrica Activision Blizzard (koju je kupio Microsoft prošle godine), izrazio interesovanje za pronalaženje partnera za kupovinu TikToka. Pozivajući se na ljude koji su upoznati s tim, Journal je napisao da je Kotick „iznio ideju o partnerstvu za kupovinu TikToka pred stolom ljudi među kojima je bio i izvršni direktor OpenAI Sam Altman“.
CNN nije mogao nezavisno potvrditi izvještaj. Predstavnici Koticka i Altmana nisu odmah odgovorili na zahtjeve za komentar.
Apple, jedna od najvrednijih svjetskih kompanija nema vlastitu društvenu mrežu. Ali Apple ima niz drugih regulatornih glavobolja s kojima se mora nositi, uključujući nova ograničenja u Evropi i potencijalno razornu akciju Ministarstva pravde koja dovodi u pitanje srce Appleovog poslovnog modela: njegov strogo kontrolirani ekosistem.
Osim toga, Apple kultura ne izgleda kao prirodno prikladna za TikTok. Društveni mediji su neuredan, glomazan posao koji zahtijeva stalno praćenje kako bi se iskorijenio govor mržnje i uvredljive slike. Apple nema infrastrukturu za takvu vrstu operacija. Njegov prvi pokušaj na sceni društvenih medija, buggy i kratkotrajni Ping, bio je jedan od najvećih promašaja Applea.
I svaki izvršni tehnološki direktor ili investitor privatnog kapitala koji razmišlja o kupovini TikTok-a trebao bi biti spreman da uđe u blato društvenih medija. Željeli bi da pozovu snimak sa saslušanja u Kongresu ranije ove godine u kojem je Mark Zuckerberg bio pod pritiskom da se izvini porodicama koje krive njegove Meta platforme da su doprinijele patnji njihove djece.
U međuvremenu, malo je vjerovatno da će Kina dati zeleno svjetlo na bilo kakve poteze koji bi rezultirali gubitkom kontrole nad svojom domaćom tehnologijom, uključujući moćni algoritam TikTok-a. Ranije ovog mjeseca, Komunistička partija je na svom godišnjem sastanku naglasila da će inovacije visoke tehnologije biti centralni fokus strategije ekonomskog rasta Pekinga.
Ključno pitanje u procjeni vrijednosti TikTok dogovora je da li bi Kina dozvolila ByteDanceu da izveze svoj algoritam – tajni sos koji drži korisnike TikToka zalijepljenim za svoje telefone.
Peking smatra da su neke napredne tehnologije, uključujući algoritme za preporuku sadržaja, kritične za svoj nacionalni interes, i možda bi na kraju više volio da TikTok napusti američko tržište umjesto da preda svoj algoritam.
„Odvajanje algoritma od ByteDancea bio bi veoma složen proces uz mnogo pažnje američkih regulatora,“ napisao je Ives. “Također bismo očekivali agresivne pravne izazove od ByteDancea u SAD-u”.