Projekat vrijedan osam milijardi dolara u pripremi, vozovi će voziti tri puta brže

featured image

23. feb 2025. 10:52

Azijska zemlja planira novu željeznicu koja bi povezala njenu industriju s kineskim dobavljačima s jedne strane i lukom s druge strane.

Vijetnamski parlament odobrio je planove za željezničku vezu vrijednu osam milijardi dolara koja će povezati najveći sjeverni lučki grad u zemlji, Haiphong, sa susjednom Kinom. Željeznička pruga, za koju se očekuje da će biti završena do kraja 2030. godine, olakšat će trgovinu i dodatno ojačati veze između dvije komunističke zemlje, piše STA, pozivajući se na francusku novinsku agenciju AFP.

Nova željeznička veza će prolaziti kroz neke veoma važne industrijske komplekse, dom ogranaka Samsunga, Foxconna, Pegatrona i drugih globalnih giganata, od kojih se većina oslanja na redovan protok komponenti iz Kine.

Ruta će biti duga 390 kilometara i prolazit će kroz devet sjevernih provincija i gradova – od Haiphonga, preko glavnog grada Hanoja do Lao Caija, koji se graniči s kineskom provincijom Yunnan. Ovdje već postoji veza iz vremena francuske kolonizacije, na kojoj danas vozovi saobraćaju maksimalnom brzinom od 50 kilometara na sat. Nova pruga bi išla brzinom od 160 kilometara na sat.

Moderna željeznička veza povećala bi efikasnost i osigurala nesmetan protok robe bilo do vijetnamskih tvornica ili do luke Haiphong i šire širom svijeta, Foto: Reuters

Više od osam milijardi

Vrijednost projekta procijenjena je na više od osam milijardi dolara, a dio sredstava kroz kredite uplaćuje i Kina.

Studija ekonomske isplativosti linije počeće ove godine, a Hanoj ​​želi da posao bude završen do 2030. godine, iako zemlja ima dugu historiju kašnjenja važnih infrastrukturnih projekata, javila je STA, pozivajući se na AFP.

“Kina isporučuje mnogo sirovina vijetnamskoj industriji, tako da je ključno da ovaj put snabdijevanja bude čvrst”, rekao je Dan Martin , međunarodni poslovni konsultant u Dezan Shira & Associates, za South China Morning Post. „Moderna željeznička veza povećala bi efikasnost i osigurala nesmetan protok robe bilo do vijetnamskih tvornica ili do luke Haiphong i šire širom svijeta.”

Ovo je jedna od dvije željezničke veze između Vijetnama i Kine, koje su planirane u sklopu velike infrastrukturne inicijative Jedan pojas, jedan put, piše STA.

Još jedan megaprojekat

Prije nekoliko mjeseci parlament, odnosno nacionalna skupština, također je odobrila plan za 67 milijardi dolara vrijedan projekat brze željeznice od Hanoja do Ho Ši Mina, koji zvaničnici također smatraju izuzetno važnom investicijom za promoviranje ekonomskog rasta ove zemlje u jugoistočnoj Aziji.

Linija će biti duga 1.500 kilometara i skratit će putovanje vozom od Hanoja do metropole i poslovnog centra na jugu zemlje sa 30 na oko pet sati.