Loše vijesti za vozače: Viša vozila su i veća opasnost za pješake

Aktuelnosti Forbes 29. dec 2024. 09:15
featured image

29. dec 2024. 09:15

Brže kretanje vozila pri udaru pješaka povećava vjerovatnoću ozbiljnih povreda . A kada nesreće uključuju vozila sa višim prednjim krajevima, ovaj efekat se dodatno pojačava, ugrožavajući bezbednost pešaka.

Ovo su glavni nalazi nove studije koju je objavio Osiguravajući institut za sigurnost na cestama (IIHS). To je neprofitna organizacija koju finansira industrija osiguranja. Istraživanja su pokazala da vozila sa višim prednjim krajevima uzrokuju ozbiljne povrede čak i pri nižim brzinama.

“Malo povećanje brzine u sudaru može dramatično povećati opasnost za pješaka”, rekao je David Harkey, predsjednik Instituta za osiguranje. “Naša sklonost visokim terencima i kamionetima pojačava taj efekat.”

Ova studija naglašava kako dizajn vozila, posebno veća prednja visina, može imati ozbiljan utjecaj na sigurnost pješaka. Čak i kada se vozilo kreće relativno sporo.

Visina prednjeg dela vozila i povrede

U poređenju s Evropom, gdje se automobili koriste mnogo više od kamioneta i visokih vozila, pješaci u Sjedinjenim Državama trpe teže povrede čak i pri manjim brzinama.

Za studiju pod nazivom  Moderni rizik od ozljeda pješaka u Sjedinjenim Državama: kombinirani efekti brzine udara i prednje visine vozila”, istraživači su analizirali 202 sudara u kojima su učestvovali pješaci. Dogodili su se u Mičigenu, Kaliforniji, Nju Džersiju i Teksasu. Cilj studije bio je procijeniti vjerovatnoću i težinu ozljede ili smrtnog ishoda pješaka pri različitim brzinama udara i visinama prednjeg dijela vozila.

Istraživači su otkrili da su veće brzine povezane s povećanim rizikom od ozljeda. Bez obzira na visinu prednjeg dela vozila. Što se tiče smrtnosti, pješaci pogođeni brzinom od 32 km/h imali su samo jedan posto šanse da poginu. Pri brzini od 55 km/h rizik od smrti porastao je na 19 posto. Pri brzini od 80 km/h rizik je premašio 80 posto.

Kako učiniti vožnju sigurnijom za pješake

Pri 43 km/h, prosječnoj brzini svih 202 sudara u studiji, vozilo sa prosječnom visinom prednjeg kraja imalo je 60 posto šanse da izazove umjerene ozljede pješaka i 30 posto šanse da izazove ozbiljne povrede. Poređenja radi, prosječan kamionet, čiji je prednji kraj 33 centimetra viši od prosječnog automobila, imao je 83 posto šanse da izazove umjerene ozljede i 62 posto šanse da izazove ozbiljne ozljede.

Rezultati ovog istraživanja su u skladu sa ranijim istraživanjima Zavoda za osiguranje. Oni su pokazali da vozila sa višim prednjim krajevima imaju veću vjerovatnoću da ubiju pješake kada ih udare.

Čak i mala smanjenja brzine mogu biti korisna za sigurnost pješaka.

Smanjenje brzine, na primjer sa 48 na 40 km/h, moglo bi smanjiti rizik od ozbiljnih ozljeda za više od trećine. Istraživači su primijetili da ograničenje brzine od 40 km/h, koje se često koristi u stambenim područjima u SAD-u, može biti previsoko za prometna urbana područja ili druga područja s velikim brojem pješaka.

Apel proizvođačima

Rezultati studije ukazuju na “potrebu da kreatori politike i saobraćajni inženjeri uzmu u obzir sastav voznog parka SAD kada razmatraju ograničenja brzine i mjere za smanjenje brzine.” Istraživači su također primijetili da proizvođači vozila mogu modificirati dizajn prednjeg dijela vozila. Mogli bi ih opremiti robusnijim sistemima za automatsko kočenje u slučaju nužde. To bi pomoglo u prevenciji i smanjenju saobraćajnih nezgoda sa pješacima.

“Ova studija je živopisna ilustracija kako se više faktora – u ovom slučaju, brzina i visina vozila – kombinuju da bi stvorili negativne posljedice na putu”, dodao je Harkey. „Slično, biće potrebna kombinacija akcija iz različitih delova transportne industrije kako bi se poboljšala bezbednost pešaka.“

Tanya Mon, saradnica Forbesa