Živjeti kao milijarder nikada nije bilo skuplje?
Od Gući (Gucci) mokasina do karata za operu i jahti, evo koliko je postalo skuplje živjeti poput ultra-bogatih.
Svakom godinom postaje skuplje živjeti luksuzno, a godina za nama nije izuzetak. Već više od četiri decenije, Forbes prati korpu ultraluksuznih proizvoda i usluga – uključujući čistokrvne rasne konje, Šanel (Chanel) torbe i prilagođene cvjetne aranžmane za dom – kako bi kreirao naš Indeks troškova ekstremno dobrog života (CLEWI). Ove godine CLEWI je porastao 4,7%, što je nešto ispod prošlogodišnjeg povećanja od 4,9% i znatno manje od skoka od 10,1% iz 2021. godine. Inflacija za super-bogate se smanjuje. Ipak, CLEWI je nadmašio Indeks potrošačkih cijena (CPI), koji mjeri širu ekonomiju i ove godine je usporio na 2,7%.
Iako CLEWI predstavlja barometar vrha tržišta, na cijene luksuzne robe utiču slične sile kao i na ostatak ekonomije, poput viših troškova sirovina i rada. Na primjer, 60-metarska jedrilica Oyster 595 sada košta 3,9 miliona dolara, što je povećanje od 25% u odnosu na prošlu godinu. Nedjelja u kalifornijskom spa centru Golden Door poskupjela je 8,4%, dok će vas par Gući mokasina sada koštati 1.050 dolara, što je skok od 14%.
Ipak, nije sve poskupjelo ove godine. Kilogram Ossetra kavijara od Petrossiana i 45-minutna sesija sa psihijatrom na Upper East Side-u ostali su na istom nivou od 12.980 i 500 dolara.
Naravno, dok rastuće cijene zabrinjavaju prosječne Amerikance, članovi liste Forbes 400 najbogatijih Amerikanaca nemaju takvih briga. Njihovo kolektivno bogatstvo dostiglo je 5,4 biliona dolara ove godine. To je povećanje od 20% u odnosu na prošlu godinu, čineći rast CLEWI od 4,7% lako podnošljivim za ovu srećnu grupu.
Tabela proizvoda i usluga CLEWI indeksa i rast cijena
Oblast | Proizvodi i usluge | Poskupljenje |
Zabava i igračke | 5,4% | |
Opera (karte) | 1% | |
Klavir | 3% | |
Jahta | 0% | |
Jedrilica | 24,9% | |
Puška za lov | 8,9% | |
Konj (ždrebe) | 2,1% | |
Cigare | 9,1% | |
Vozić (igračka) | 0% | |
Magazin (pretplata) | 0% | |
Moda | 8% | |
Ogrlica | 2,5% | |
Cipele za odijelo | 7,4% | |
Haljina | Nova na listi | |
Košulja | 19,2% | |
Mokasine | 14,1% | |
Parfem | 4,2% | |
Sat | 2,9% | |
Tašna (ženska) | 5,9% | |
Hrana | 2,1% | |
Svečana večera (40 osoba) | 0% | |
Kavijar | 0% | |
Šampanjac | 5,3% | |
Šatobrijan | 0% | |
Večera u restoranu za dvoje | 5,2% | |
Dom | 4,9% | |
Cvijeće | 3,1% | |
Posteljina | 0% | |
Srebrni escajg | 3% | |
Sauna | 5,2% | |
Bazen | 15% | |
Teniski teren | 3% | |
Usluge | 2,8% | |
Škola | 1,5% | |
Univerzitet | 4,2% | |
Face lifting | 0% | |
Savjetnik za imovinu | 5,3% | |
Psihijatar | 0% | |
Advokat | 0% | |
Spa | 8,4% | |
Putovanja | 2% | |
Hotel | Novi na listi | |
Korišćenje privatnog aviona | 4% | |
Konsijerž | 0% | |
Automobil | 2,1% | |
Putna torba | 1,9% |
Andrea Murphy, Forbes
Living Like A Billionaire Is More Expensive Than Ever