Rasprava o TikToku: Da li treba dozvoliti plaćene političke sadržaje?

TEHNOLOGIJA Forbes 7. nov 2024. 15:16
featured image

7. nov 2024. 15:16

Tokom jednog vikenda prošlog juna, TikTok tim zadužen za moderaciju političkih oglasa doživio je iznenađenje. Na njihovu internu platformu stigla je neočekivana poruka od šefa: video snimak bivšeg predsjednika Donalda Trumpa u kojem se on, uprkos svom ranijem pokušaju zabrane TikToka 2020. godine, sada izjašnjava protiv zabrane ove popularne aplikacije. Poruku je pratila samo jedna riječ, napisana velikim slovima: „DA…”

Taj neobičan potez izazvao je lavinu spekulacija među zaposlenima, kako na internim kanalima, tako i na anonimnoj mreži Blind. Mnogi su se pitali šta zapravo znači ova poruka – da li je direktor iz Singapura, dugogodišnji član ByteDance-a (kineske matične kompanije TikToka), izražavao podršku Trumpu zbog njegove iznenadne promjene stava ili je samo prenosio vijest američkom timu? Poruka je ubrzo obrisana, ali je osvjetlila jednu od najosjetljivijih tačaka za TikTok: kako se postaviti prema političkom sadržaju na platformi.

TikTok se već dugo suočava s pitanjem kako upravljati političkim diskursom, jer popularnost aplikacije raste – broji više korisnika u SAD-u nego što je bilo glasača na predsjedničkim izborima 2020. godine. Situacija je dodatno složena s obzirom na zakonodavne i pravne pritiske, uključujući zahtjev američkih vlasti da ByteDance proda TikTok, ili će se aplikacija suočiti s mogućom zabranom.

Interno, TikTok je razmatrao promjene u načinu upravljanja političkim sadržajem, uključujući i partnerstva sa „autoritativnim” medijima radi pojačane vidljivosti određenih publikacija na platformi. Ovaj prijedlog izazvao je unutrašnje rasprave zbog pitanja kako odabrati prave partnere i mogućih izazova na koje je ranije nailazio Facebook sa političkim sadržajem.

A view shows the office of TikTok after the U.S. House of Representatives overwhelmingly passed a bill that would give TikTok's Chinese owner ByteDance about six months to divest the U.S. assets of the short-video app or face a ban, in Culver City, California, March 13, 2024. REUTERS/Mike Blake

U srcu ovih razgovora nalazi se „Project Core,” radna grupa viših zaposlenih TikToka, osnovana s ciljem da se prouče uticaji političkog sadržaja i istraže izvori „toksičnosti” na platformi. Cilj TikToka, sugeriše naziv ovog projekta, jeste da ostane mjesto za zabavan, lak sadržaj, bez opterećenja političkim temama i kontroverzama.

TikTok nije komentarisao rad Project Core-a niti potencijalne promjene u rangiranju određenih medijskih kuća. Kompanija i dalje zabranjuje direktno plaćene političke oglase, ali „organski” politički sadržaji, koje postavljaju kandidati, stranke i zagovaračke grupe, nesmetano se pojavljuju u feedu korisnika, i njihov domet zavisi od algoritma i angažmana publike.

Unutar TikToka postoji sukob interesa između tima za integritet monetizacije, zaduženog za sprovođenje oglasnih pravila, i tima za prodaju oglasa, kojem je cilj povećanje prihoda. Neki lideri smatraju da bi dozvoljavanje političkih oglasa značajno uvećalo prihode, ali za sada nije došlo do promjene. TikTok nastavlja da zabranjuje plaćene političke oglase, ali dopušta sadržaje na politički i društveno osjetljive teme sve dok ne krše druge politike kompanije poput pravila protiv uznemiravanja, diskriminacije i dezinformacija.

Emily Baker White, Forbes