Novi BMW X2: Snaga i stil su tu, ali nije za čistu desetku

LIFESTYLE Forbes 3. nov 2024. 09:25
featured image

3. nov 2024. 09:25

Novi redizajnirani X2 donosi sav stil i snagu koju očekujete od ovog brenda. Upakovan u robusnu, a ipak elegantnu formu privlačiće poglede mnogih. Takođe je relativno ekonomičan za BMW. Početna cijena automobila ide od 42.000 dolara (38.600 eura) za xDrive28i (model koji sam testirao), a cijene rastu odatle.

Šta je novo

Farovi u kombinaciji sa rešetkom koja izgleda agresivno i predatorski čine prednji dio vozila impozantnim, dok komadi metala koji su oštro oblikovani definišu bokove i zadnji dio. Poznati BMW okrugli logo sada se nalazi na zadnjem dijelu vozila, umjesto na tradicionalnom mjestu na C-stubu. Lako ćete ga pronaći na parkingu, a prolaznici će biti oduševljeni.

U ponudi su dvije verzije – xDrive28i i M35i. Model M35i dolazi sa crnim okvirom rešetke, zadnjim spojlerom i 20-inčnim aluminijumskim fegama, ali možete ih nadograditi na točkove od 21 inča. Model xDrive28i dolazi sa 19-inčnim aluminijumskim felgama, koje takođe možete nadograditi na točkove od 20 ili 21 inča.

Unutrašnjost

BMW X2 2024
Shutterstock/Dmitriy Sinchenko

Sportska sjedišta su čvrsta, ali udobna za duža putovanja. Postoji veliki, ali ne preveliki, zakrivljeni ekran sa iDrive 9 infotainment sistemom. Apple CarPlay i Android Auto dolaze standardno, a sistem uključuje BMW ličnog asistenta. Nažalost, sistem je jedan od najlošijih ove godine – nije se povezao s mojim Android uređajem tokom većeg dijela testiranja i generalno je komplikovan i neintuitivan.

Motor

Moj test model imao je 2,0-litarski BMW TwinPower Turbo četvorocilindrični motor sa 16 ventila i sedmostepenim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, koji proizvodi 241 konjskih snaga.

Opcije

Opcije su raznovrsne i uključuju Adaptive M suspension, M Sport kočnice i mjenjače sa papučicama kao dio M Sport Professional paketa. Ove karakteristike su dostupne na xDrive28i modelu kao dio M Sport paketa, koji takođe uključuje Shadowline dekoraciju, kombinovane kočnice, crvene kočione čeljusti, zadnji spojler i M Sport prednja sportska sjedišta. Što se tiče prostora, X2 nudi oko 1.464 litara u gepeku.

X2 ima električna vrata za gepek, automatsku dvozonsku kontrolu klime, startovanje pritiskom na dugme i unutrašnju dekoraciju u visokosjajnoj crnoj boji. Uz dodatno ulaganje možete da dobijete i grijanje prednjih sjedišta, daljinsko startovanje, lumbalnu podršku za prednja sjedišta, aluminijumske unutrašnje obloge i ambijentalno osvjetljenje kabine. Na modelu sDrive28i, Convenience paket donosi bežično punjenje uređaja, automatska ogledala sa zatamnjivanjem, panoramski krov i daljinsko otključavanje bez ključa.

Vožnja

BMW X2 2024
Shutterstock/T.iLiev

Volan je debeljuškast, a auto izgleda teško, ali snaga koju isporučuje ovaj relativno mali motor je znatna i zadovoljavajuća. Ipak, start-stop mehanizam je vrlo spor pri ponovnom pokretanju iz mrtvog stanja. Činiće vam se kao da je auto ugašen. Čak i kada vam je potrebna brzina odmah, kao prilikom ulaska na prometan autoput i kada pritisnete gas do kraja, automobil ne kreće momentalno – potrebno mu je sekundu ili dvije.

Sigurnost

X2 dolazi sa svim najnovijim sigurnosnim karakteristikama, kao što su automatsko kočenje u slučaju opasnosti, upozorenje na frontalni sudar, upozorenje pri napuštanju trake, senzori za parkiranje i automatska duga svjetla. Ako odaberete Driving Assistant Professional paket, dobićete adaptivni tempomat sa funkcijom stop-and-go, upozorenje na poprečni saobraćaj ispred vas i čuveni Traffic Jam Assistant, koji omogućava ograničenu vožnju bez ruku u saobraćajnim gužvama pri brzinama do 64 km/h.

Zaključak

Ako bi se poboljšao start-stop sistem i pojednostavila tehnologija, X2 bi bio čista desetka.

Džoš Maks, saradnik Forbes