Mnogi luksuzni brendovi pali su u krizu, ali ne i Hermes: Raste prodaja i otvara nova radna mjesta
Proizvođač Birkin torbi Hermes izvijestio je u četvrtak o velikom rastu prodaje u trećem tromjesečju. Nastavio je time nadmašivati konkurente iz modnog sektora koji su teško pogođeni krizom u Kini
Francuska luksuzna tvrtka Hermes ostvarila je prihod od 3,7 milijardi eura u trećem tromjesečju, što je rast od 11,3 posto. Takav je rezultat u skladu s procjenama analitičara, piše Reuters.
Iz Hermesa su kazali kako se drže srednjoročnih smjernica rasta prihoda uz stalni tečaj unatoč globalnim ekonomskim, geopolitičkim i monetarnim nesigurnostima. Dodali su i kako će nastaviti otvarati nova radna mjesta.
“Hermes je trenutno najbolja prilika za zaštitu portfelja koji pati od globalnog cikličkog usporavanja pogoršanog strukturnim problemima u Kini,” rekao je analitičar Bernsteina Luca Solca, napominjući da svi segmenti poslovanja u tvrtki, osim satova, zabilježili veći rast od očekivanog.
Usporavanje u cijelom sektoru utjecalo je na luksuzne brendove, ali Hermesov poznati klasični dizajn i čvrsto upravljanje proizvodnjom i zalihama pomogli su ojačati auru ekskluzivnosti i učinili tvrtku jednom od najdosljednijih izvođača u industriji, navodi Reuters.
Ručne torbice Birkin od 10 tisuća dolara pristupačne su samo najbogatijim kupcima koji su obično imuniji na nestabilne ekonomske uvjete.
Investicije u Kini
Najsporiji rast zabilježen je u azijsko-pacifičkoj regiji, osim Japana, gdje je prodaja porasla za jedan posto. Izvedba je bila prilično homogena u cijeloj regiji, rekao je novinarima Eric du Halgouet, izvršni potpredsjednik za financije Hermesa.
“U Kini se još uvijek suočavamo s nižim prometom kakav smo zabilježili nakon kineske Nove godine, ali nije došlo do dodatnog pada”, rekao je.
Dodao je kako Hermes manji promet kompenzira višim prosjekom prodaje tenisica, prodajom nakita, kožne galanterije i konfekcije za muškarce i žene. Du Halgouet je rekao kako će grupa nastaviti ulagati u Kinu nakon otvaranja trgovine u trgovačkom centru Mixc u Shenzhenu.
Dionice Hermesa porasle su gotovo devet posto od početka godine. Time je nadmašio rezultate rivala – dionice LVMH pale su za gotovo 15 posto, Monclera za 3,3 posto, a Keringa za 40 posto.
Luksuzni LVMH prošlog je tjedna objavio kako u trećem tromjesečju nije dosegao očekivanja te kako se pad povjerenja kineskih potrošača nastavio, odnosno spustio na najniže razine još od doba pandemije.
Iz Keringa su u srijedu upozorili kako će se njihov operativni prihod u 2024. gotovo prepoloviti na najniži nivo posljednjih godina jer je slaba potražnja za luksuznim proizvodima Guccija, njihove glavne robne marke, u Kini produbila probleme francuske grupacije.