Forbes je testirao novu Mazdu Miatu MX-5, najzabavniji mali kabriolet na tržištu

LIFESTYLE Forbes 13. okt 2024. 09:38
featured image

13. okt 2024. 09:38

Mazda MX-5 prvi put se pojavila 1989. godine, ali i danas izaziva radost kod vozača, doduše u novoj, modernijoj verziji

Stavimo to u perspektivu: Simpsoni su 1989. upravo počeli s emitiranjem. Predsjednik SAD-a bio je George H.W. BushTaylor Swift se još nije ni rodila.

Prirodno bi bilo pretpostaviti da je ovaj automobil jednako moderan kao i fudbalerke. Ipak, za razliku od tolikog broja automobila (i frizura, odjeću da ne spominjemo) iz 80-ih i 90-ih koji nam danas izgledaju smiješno, MX-5 Miata nikada nije imala tu nezgodnu fazu. Model za 2024. godinu još uvijek je jedan od najzabavnijih, najpametnijih i najpristupačnijih malih kabrioleta na tržištu.

Što je novo u 2024.?

Praktički ništa, osim novih elemenata vanjskog osvjetljenja, nadograđene rešetke i poboljšanog dizajna kotača. Novi infotainment zaslon od 8,8 inča zamijenio je stariji model od 7 inča, a ako nabavite automobil s ručnim mjenjačem – a trebali biste – dobit ćete i novi diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Sve Miate s ručnim mjenjačem ga imaju. Upravljanje je bolje nego ranijih godina, a ove godine je novost i automatski sustav kočenja na stražnjim kotačima u hitnim situacijama.

Postoji pet opcija: Sport (30.170 dolara), Club (34.265 dolara), Grand Touring (35.470 dolara), Grand Touring RF (38.195 dolara) i Club RF (41.990 dolara).

Mazda

Unutrašnjost

Ovaj automobil je tijesan, to je općepoznato, ali veći problem je sam ulazak i izlazak, ne toliko samo putovanje. U automobilu nema mjesta za sitnice koje svi vučemo za sobom, što znači da njih treba smjestiti u maleni prtljažnik. Ako putujete nekamo gdje planirate prespavati, svi ćete morati stvari nagurati u jedan kovčeg. Navigacijski sustav, zvuk i klima rade dobro, ali Miata nije poznata po fenomenalnom audio sustavu.

Mazda

Vožnja

MX-5 je uzbudljiv zato jer se možete provući kroz malene prostore i jednostavno uživati. Automobil nije bijesan, ali još uvijek nudi taj divan osjećaj slobode koju pruža MX-5.

Mazda

Brzina je pristojna i mijenjanje je jednostavno, ali ovo nije automobil kojemu se ikamo žuri. Mislit ćete da vozite 100 na sat dok zapravo idete samo 70. I to nije problem.

Ne želite u njemu zapeti u mećavi, ali to vrijedi za svaki maleni sportski automobil.

Što nije idealno

Unutrašnjost je nevjerojatno glasna, čak i dok krov nije spušten, pa je razgovor sa suvozačem pri većim brzinama težak. Držači čaša smješteni su iza vozača i suvozača, što znači da je posezanje za pićem poprilično nezgrapno.

Sigurnosne značajke

Odlična stvar je da su sve značajke asistencije u vožnji standardne u svakoj opciji. Uključuju – ali nisu ograničene na – automatski sustav kočenja u hitnim situacijama, nadzor slijepih točaka i obavijesti o prometu straga, prilagodljiva kontrola vožnje, itd.

Zaključak: Upoznajte novu facu. Ista je kao i stara faca, što je – barem u ovom slučaju – odlično.

Mazda

Autor originalnog članka: Josh Max, suradnik Forbesa
Link: Test-Driving The 2024 Mazda Miata MX-5
(Prevela: Nataša Belančić)