Devet navika na koje uspješni ljudi ne troše svoje vrijeme
Želite da budete uspješni? Možda ćete morati da promijenite neke ili brojne navike. Donosimo vam listu devet navika na koje uspješni ljudi ne troše svoje vrijeme i tu leži tajna njihovog uspjeha kada je riječ o organizovanosti i efikasnosti.
Diskusije bez rezultata
Vrijeme je nešto što uspješni ljudi odavno shvataju kao najvrijedniju stvar. Zato ga ne troše na besmislene rasprave i rijetko ćete ih uhvatiti u bilo kakvoj raspravi. Ne ulaze u konflikte koji ne donose ništa pozitivno. Svaki razgovor mora imati cilj i dalje korake odnosno mora da bude konstruktivan, vodi ka rješavanju problema ili unapređenju posla.
Odlaganje obaveza
Sve što možeš danas ne ostavljaj za sjutra je jedna od najbitnijih vodilja uspješnih ljudi. Svako odlaganje je smanjivanje produktivnosti. Osim što dobro postavljaju zadatake i redoslijed njihovog rješavanja, uspješni ljudi odmah i rade na njima. Bilo da su to jednostavne „to do“ liste ili ozbiljniji softveri, uspješni ljudi su dobro organizovani i fokusirani.
Negativni ljudi
Jedna od bitnih odluka svake uspješne osobe je da se ne okružuje ljudima koji crpe tuđu energiju. Loša energija negativnih ljudi loše utiče na produktivnost i motivaciju okoline. Zato biraju pozitivne, one koji podržavaju tim i motivišu druge. Jednostavno, one koji inspirišu i podstiču svoje okruženje na bolje rezultate. Izbjegavaju ljude koji su stalno negativni i bez entuzijazma.
Besmisleni multitasking
Neko je dobar u multitaskingu odnosno obavljanju više stvari odjednom, a neko katastrofičan. Uspješni ljudi ga vide kao nešto neproduktivno. Iako vam se može činiti da na taj način možete biti efikasniji jer ćete obaviti više zadataka odjednom, uspješni ipak biraju da idu korak po korak. Imaju bolji fokus i zato su sigurniji da će posao biti valjano urađen i da će doći do željenog rezultata.
Neproduktivni sastanci
Neko organizovanjem velikog broja sastanaka pokušava da prikaže da mnogo radi. Neko ne može zbog prirode posla da izbjegne prisustvo brojnim sastancima. U suštini, sastanci su veliki potrošači vremena, pogotovo ako sa njih „ne izađe“ jasan cilj ili plan. Zato ćete uspješne ljude vidjeti na malom broju poslovnih okupljanja jer pažljivo biraju gdje će prisustvovati i vrlo im je bitno da se sastanak završi u zadatim okvirima jer tako osiguravaju da bude fokusiran na cilj. Mnogo toga prije će završiti putem imejla, poruka ili video poziva.
Okrivljavanje drugih
Uspješni ljudi nisu oni kojima je uvijek neko drugi kriv. Ne traže krivca već preuzimaju odgovornost za svoje postupke. Nakon neuspjeha slijedi analiza cijele situacije, izvlačenje pouka, učenje iz grešaka i pronalaženje rješenja. Problem ostaje iza njih. Zato su svaki put sve bolji u obavljanju posla.
Potezi bez plana
U svijetu uspješnih nema ishitrenih odluka. Svemu prethodi pažljivo planiranje kako ne bi došlo do nepredviđenih problema i neuspjeha. Postavljaju se jasni ciljevi, strategija i taktika.
Nezdrav način života
Pola uspjeha svake osobe je fizičko i mentalno zdravlje. Dobra organizovanost na poslu otvara prostor da uspješna osoba bude dobro organizovana i na privatnom planu. To znači držati se plana i kada je riječ o redovnom vježbanju, ishrani i spavanju. Ništa manje važno je i da se osigura vrijeme za opuštanje i aktivnosti koje oslobađaju od stresa i održavaju mentalnu ravnotežu.
Opsesija savršenstvom
Koliko god da je dobar u poslu, perfekcionizam može da bude i prepreka napretku. Često se obavljanje zadatka oteže predugo u potrazi za savršenstvom. Uspješni ljudi ne rade „lijevom nogom“ ali su i svjesni da je savršenstvo često nedostižno. Naći pravu mjeru je put ka uspjehu, znati do koje se mjere ide u sitnice, šta može da se postigne u datim okolnostima i šta treba unaprijeđivati kada je riječ o vještinama i znanjima.