Nakon pet godina pauze ZEPS ponovo otvara svoja vrata: “Ovo je jubilarno izdanje sajma i Zenica će biti centar poslovnih zbivanja regije”, poručuju organizatori
Od 1. do 5. oktobra ove godine Zenica će biti domaćin Generalnog BH sajma ZEPS 2024., na kojem će se okupiti poslovni ljudi i kompanije iz Bosne i Hercegovine, regije, EU i drugih zemalja.
O njegovom značaju, činjenici da nakon pet godina pauze ponovo otvara otvara svoja vrata i to na svoju 30-tu gdišnjicu kao i učesnicima, razgovarali smo sa Sanelom Ibrićem, menadžerom Sajma.
“Svake godine, ZEPS se trudio donijeti nove i relevantne sadržaje koji odražavaju trenutne trendove i potrebe tržišta. Ovaj pristup je omogućio sajmu da ostane zanimljiv i koristan za učesnike”, kaže Ibrić za Forbes BiH i dodaje kako su i visoko kvalitetni poslovni susreti, stručne konferencije, jaka podrška Grada Zenice i Vlade Zeničko – dobojskog kantona, te Vlade Federacije BiH, saradnja sa međunarodnim partnerima dopronijeli njegovom kontinuitetu i relevantnosti među poslovnim događajima na domaćem i međunarodnom nivou.
Jubilarno izdanje sajma
“Planiramo svečano otvaranje sa posebnim gostima iz poslovnog i političkog svijeta, što će dodatno naglasiti važnost ovog sajma. Neki od glavnih aspekata programa su prezentacija proizvoda i usluga preko 400 domaćih i međunarodnih kompanija iz različitih industrija. Posjetitelji će imati priliku vidjeti najnovije tehnologije, proizvode i inovacije, zatim konferencijski program, panel diskusije, edukativne radionice, networking događaji, posjete poslovnim zonama i inkubatorima, B2B susreti, promocija MSP-a gdje se očekuje učešće 40 mikro preduzeća iz Biznis inkubatora Zenica, koje upravlja Zenička razvojna agencija ZEDA, specijalni događaji i prezentacije, međunarodna saradnja sa posebnim fokusom na saradnju sa inostranim agencijama, kao i sa zemljom partnerom, Istanbulskom trgovinskom komorom i udruženjima privrednika iz Turske i drugih regija. Planirane su posjete poslovnim zonama i sajmovima u inostranstvu za daljnje širenje poslovne saradnje, te dodatni sadržaji za posjetitelje u vidu zabavnih i kulturnih aktivnosti”.
Svi ovi događaji i aktivnosti imaju za cilj da ovogodišnji ZEPS učine nezaboravnim i da dostojno obilježimo tridesetu godišnjicu sajma. Zenica će od 1. do 5. oktobra ove godine biti centar poslovnih zbivanja regije u svakom pogledu, i svi na to možemo biti ponosni”, ističe Ibrić.
Prvi Privredni sajam ZEPS
“Prvi Privredni sajam ZEPS održan je 1994. godine u Robnoj kući Bosna u Zenici, u specifičnim i izazovnim okolnostima, u periodu nakon završetka rata u Bosni i Hercegovini, kada je zemlja prolazila kroz fazu obnove i rekonstrukcije. U tim uvjetima, postojala je snažna potreba za ekonomskim oporavkom i povezivanjem privrednika, kako bi se pokrenuli novi poslovni projekti i osigurala budućnost.
Osnivači sajma ZEPS prepoznali su važnost stvaranja platforme koja bi omogućila domaćim i međunarodnim kompanijama da se predstave, uspostave poslovne kontakte i zajednički rade na obnovi i razvoju privrede. Sajam je zamišljen kao mjesto susreta poslovne zajednice, inovatora i investitora, te kao prostor za promociju proizvoda i usluga.
Uprkos poteškoćama s infrastrukturom, logistikom i ograničenim resursima, organizatori su uspjeli okupiti značajan broj učesnika i posjetilaca, čime je prvi ZEPS postao važan korak ka ekonomskom oporavku Zenice i šire regije.
Na koji način je sajam utjecao na ekonomiju ZE-DO Kantona i BiH
“Utjecao je kroz povezivanje privrednika, promociju lokalnih proizvoda i usluga, gdje su domaće kompanije dobile priliku da predstave svoje proizvode i usluge široj publici, uključujući potencijalne kupce i investitore iz inostranstva, privlačenje investicija, edukaciju i inovaciju, zahvaljujući kojima su učesnici kroz različite konferencije, radionice i panel diskusije na sajmu imali priliku da se educiraju o najnovijim industrijskim trendovima i tehnologijama. Također, njegov utjecaj je vidljiv i kroz jačanje malih i srednjih preduzeća (MSP), organizacija sajma je također doprinijela razvoju turizma u Zenici i okolini.”
Ko su učesnici
Ove godine, učesnici dolaze iz BiH, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Turske (turske kompanije, uključujući Istanbulsku trgovinsku komoru predstavljaju zemlju partnera sajma.), Njemačke, Austrije, Italije, Rumunije, Bugarske, Libije, Mađarske, Poljske i Kine. Neke zemlje su već prisutne na tržištu BiH te istražuju mogućnosti širenja poslovne saradnje, neke tek istražuju potencijal bh. i regionalnog tržišta.
Koliko je firmi na sajmu, a koliko individualnih izlagača
“Trenutno još uvijek ne možemo reći tačan ukupan broj firmi koje će biti predstavljene, ali očekujemo da će biti preko 400 preduzeća. Prijave se primaju još dva mjeseca, što znači da je još uvijek moguće da se prijave dodatne kompanije koje žele iskoristiti ovu izvanrednu priliku za promociju i poslovno umrežavanje.”
Konferencije i teme u fokusu
“Fokus konferencija bit će na ključnim aspektima razvoja i unapređenja privrede; digitalna transformacija, održivi razvoj, start-up i inovacije, međunarodna poslovna saradnja, finansiranje i investicije, razvoj malih i srednjih preduzeća, industrija 4.0 (implementacija naprednih tehnologija kao što su automatizacija, robotika, IoT i umjetna inteligencija u industriji.), kao i B2B susreti.
Cijena ulaznica
Ulaznice će biti dostupne za kupovinu na licu mjesta tokom trajanja sajma. Cijena ulaznica za BH sajam ZEPS 2024 je sedam KM, dok će cijena za grupne posjete (učenici i studenti) biti tri KM po osobi.
Firme učesnice iz BiH
Omjer učesnika do sada je bio 55 posto domaćih firmi iz Bosne i Hercegovine i 45 posto stranih kompanija. Očekujemo da će se ovaj omjer održati i ove godine.
Industrije koje se prvi put predstavljaju na sajmu
Ove godine na Sajmu će se prvi put predstaviti nekoliko novih industrija, uključujući održive materijale u građevinarstvu i nove tehnologije zavarivanja.