Pad Chiare Ferragni, najmoćnije influenserice danas: Bio je dovoljan samo jedan pogrešan poslovni korak
Chiara Ferragni, najslavnija italijanska influenserica u fokusu je javnosti. Ovoga puta globalna pažnja nije usmjerena na njene objave vezane za reklamiranje modnih i beauty brendova, kao ni na crtice iz njenog, nikad dosadnog privatnog života, već na skandal u koji je upletena, a koji joj je donio nekoliko kaznenih prijava, i prouzrokovao gubitak sponzora i povjerenja njenih 29,1 milion pratitelja (na Instagramu).
Osuda italijanske premijerke
Naime, ono što je trebala biti plemenita gesta pretvorilo se u poslovni skandal kojeg je osudila i italijanska premijerka Giorgia Meloni. U oktobru 2022. godine, Chiara je udružila snage s italijanskim pekarskim konglomeratom Balocco kako bi lansirali pandoro – popularni božićni desert s potpisom Ferragni. Cijela kampanja imala je udžbenički postavljene temelje, lijep dizajn, ružičasto pakiranje kolača s logotipom Chiarinog brenda, kojeg je sama osmislila i plemeniti cilj koji je Chiara promovirala putem svog Instagrama – kupovina opreme za dječiju bolnicu Regina Margherita u Torinu, u kojoj se djeca liječe od osteosarkoma i Ewingovog sarkoma.
Međutim, ono čemu Chiara i njen tim očito nisu dali dovoljno pažnje bila je višemilionska javnost i mediji, koji će sigurno, što se u ovom slučaju i ispostavilo, htjeti znati koliko novca će od prodatih kolača, koji inače košta 3,70 eura, a sada se prodavao za približno 10 eura, biti uplaćeno bolnici.
Potrošači su pohrlili kupiti tradicionalni kolač, ne znajući da je Balocco donirao novac bolnici nekoliko mjeseci prije nego što su kolači uopće pušteni u prodaju. U stvarnosti, Chiara Ferragni je zaradila milion eura stavljajući svoje ime na pandoro.
Odlazak velikih sponzora
Italijanska Agencija za zaštitu tržišne konkurencije istražila je kampanju i utvrdila da je Chiara zavaravala potrošače, koji su zaključili kako će povećana cijena kolača dovesti do donacije bolnici. Otkrili su kako je Ferragni ovom poslovnom saradnjom zaradila 1,1 milion dolara, dok je bolnica primila jedino donaciju od 50.000 eura od samog brenda, i to u maju, mnogo prije lansiranja kampanje. Ferragni je pokušala ugasiti požar, objavom sredinom decembra 2023. godine kako će spomenutoj bolnici donirati milion eura, odričući se svog honorara za gostovanje na San Remu, međutim, uprkos gesti kajanja, napustili su je veliki sponzori poput Coca-Cole, diva za proizvodnju naočala Safilo, a zatim i stotine hiljada pratitelja na društvenim mrežama.
Nakon afere Balocco pandoro, Chiara Ferragni upisana je u registar osumnjičenih i za tešku prevaru u slučaju uskršnjih jaja i lutke Trudi.
Naime, Dolci Preziosi koristio je sliku Chiare Ferragni 2021., a zatim ponovo 2022., za reklamiranje uskršnjih jaja. Na pakiranju je pisalo: “Mi podržavamo djecu vila”, što je slogan koji je sugerirao kako će prihod ići udruzi posvećenoj radu na projektima vezanim za inkluziju autistične djece i mladih. Međutim, donaciju od 36.000 eura je baš kao i slučaju sa božićnim kolačima, uplatila firma Dolci Preziosi, i to prije nego što je kampanja s Ciarom, kojoj je za ovaj posao isplaćen honorar od 1,2 miliona dolara, uopće i počela.
I prihod od prodaje lutke Trudi, koju je Chiara prodavala na svom Instagramu, trebao je ići neprofitnoj organizaciji za borbu protiv cyberbullyinga, da bi izvršni direktor i osnivač udruge Ross Ellis, piše magazin Domani, kazao da je ne poznaje, aludirajući na to da nikada nije dobio novac od influencerice.
Zbog svega navedenog Chiarin svijet se okrenuo naglavačke. Jednakom brzinom čini se, kojom je ona izgradila poslovno carstvo, koje je još prije sedam godina vrijedilo 30 miliona dolara, i postala jedan od najvrednijih internetskih mogula.
“Nadam se da je to zato što sam vrlo iskrena, vrlo transparentna i mislim, nadam se, da mogu biti dobar primjer. Vidjevši da sam uspjela mogu dobiti izvor inspiracije ili izvor energije koji im govori: ‘I ja bih to trebao probati’. To je nešto najmoćnije. Sretna sam jer mogu biti ponosna na osobu kakva jesam i sretna sam što ljudi to vide i smatraju sve to inspirativnim”, odgovorila je novinarki Voguea kada ju je povodom Amazonove premijere dokumentarnog filma o njenom životu, 2019. pitala zašto misli da je ljudi vole pratiti na društvenim mrežama.
Chiara je obično na pitanja o svojoj popularnosti, koju nisu mogli nikada dostići drugi influenseri obično odgovarala rečenicom: “Ljudima se sviđa moja priča jer sam žena koja je sama sebe stvorila”.
Najbolja modna influenserica prema Forbesu
Ovu bivšu studenticu prava, rođenu prije 30 godina u Cremori, selu u blizini Milana, časopis Forbes proglasio je najboljom svjetskom modnom influencericom 2017. godine. Godine 2009., nedugo nakon što se preselila u Milano na koledž, Ferragni i njen tadašnji partner, Ricardo Pozzoli, stvorili su njen blog The Blonde Salad. S fotoaparatom u ruci, Ferragni je dokumentirala i javnosti prikazala svoj svakodnevni život u svom malom studiju, šetnjama ulicama Milana. Vjerovatno u to vrijeme i ne sluteći da je upravo ona zajedno sa svojim partnerom pokrenula revoluciju društvenih medija.
Pisanje postova na blogu na italijanskom i engleskom dalo joj je još veću međunarodnu vidljivost, dok će najveću popularnost steći rastom Instagrama. U mladoj Chiari mnogi brendovi su prepoznali poslovni interes, te su joj počele stizati ponude za partnerstva sa adresa modnih kuća: Guess, Steve Madden, Swarovsky, dok joj je Panetene, globalno poznati brend za njegu kose, ponudio, što je ona i prihvatila da postane njihov globalni brend ambasador.
Za samo šest godina njen je modni blog postao toliko popularan da je korišten u studiji slučaja poslovne škole Harvard koja je proučavala strategije digitalnog marketinga. Italijanska modna grupa Tod's imenovala ju je za članicu uprave, pojačavajući svoje napore u pridobijanju mlađih kupaca za rast sektora.
“Chiarino znanje o svijetu mladih je dragocijeno,” rekao je Diego Della Valle, Todov osnivač i glavni dioničar.
Mudra procjena pravog trenutka prisutnosti na društvenim mrežama, u početku, uporno slikanje na revijama na koje nije bila ni pozivana (zanimljivo kasnije će je najveći brendovi angažirati u svojim kampanjama i masno plaćati za to), objava do šest slika dnevno, slikanje sa suprugom, djecom, roditeljima, sestrama, sve je to Chiara dijelila sa javnošću, čak i trenutak suprugove borbe sa rakom. U konačnici, što je ona svoj privatni i poslovni svijet više dijelila sa javnosti, tako se podizao prag njene popularnosti, O tome najbolje svjedoči i jedan podatak prikazan u dokumentarnom filmu “Chiari Ferragni: Unposted”, da je njeno sicilijansko vjenčanje 2018. s reperom Fedezom (Federico Leonardo Lucia), bilo popularnije na internetu od vjenčanja princa Harryja i Meghan Markle 2018. godine.
Veliku popularnost i utjecaj koji je davno prerastao reklamiranje fashion i beauty brendova, budući da je Chiara bila ikona digitalnog svijeta koja je svojim objavama i javnim nastupima davala do znanja da ona ima šta reći i u mnogo ozbiljnijim područjima, poput zdravlja, ekonomije, zdravog života i slično, pokušao je objasniti i njen bivši partner Roberto Pozzoli.
Skandal je nije samo okrznuo
“Harizma i istinski šarm Chiare Ferragni, zajedno s oštrim strateškim instinktima i zdravom dozom dobrog vremena, pomogli su učvrstiti njen status ikone”, zaključit će jedne prilike.
Zanimljivo, ostao je njen poslovni partner i nakon što su raskinuli ljubavnu vezu, ali joj je kasnije prodao dionice, te je ona postala jedini vlasnik The Blonde Salada.
Iako se 36-godišnja poduzetnica na web stranici svoje marketinške agencije i dalje opisuje riječima: “Chiara Ferragni jedna je od najutjecajnijih osoba u italijanskom modnom, medijskom i poslovnom svijetu i svaki dan koristi svoj utjecaj kako bi svijet učinila boljim mjestom”, ona kao ozbiljan digitalni poduzetnik zna da posljednji skandal nije tek okrznuo njen globalni brend, i da je potrebno mnogo više akcije, od izvinjenja na društvenoj mreži, da bi se povratilo povjerenje javnosti. Chiara je angažirala prestižnu milansku advokatsku firmu Gianni Origoni i grupu stručnjaka za krizno komuniciranje koji inače rade na saniranju ovakvih poslovnih potresa, odnosno narušavanja korporativnog imidža.
Ali, hoće li biti dovoljno čak, i u slučaju ove moćne i mudre poslovne žene?