Osam smjernica za kreiranje proizvoda
Mihail Saidov, član FORBES-ovog vijeća za trenere
Većina onih koji rade na razvoju proizvoda rade to prateći niz principa. Ti principi su često postavljeni kao stavovi i smjernice za donošenje odluka u vezi proizvoda. Ljudi me često pitaju da li imam neke principe na koje se oslanjam kada kreiram moje proizvode. Imam osam takvih principa i ovdje ću ih podijeliti s vama.
1. Istraživanje tržišta je od male koristi
Istraživanje tržišta može donijeti korisne uvide u trenutne ili prošle tržišne trendove. Ipak, istraživanje trendova ne govori o budućim trendovima. Drugim riječima, istraživanje tržišta može vam pomoći da otkrijete šta se dogodilo i šta se sada dešava, ali ne može vam pomoći da otkrijete šta će se događati u budućnosti. A budućnost je ono što nas najviše zanima. Umjesto da istražujete tržište, stvarajte proizvod baziran na vašoj viziji – kreirajte proizvod za koji vjerujete da će biti vrijedan.
2. Nastavite da testirate svoj proizvod
Gledajte kako se vaš proizvod ponaša kada je suočen sa različitim pitanjima. Posmatrajte šta se dešava. Ako se polomi ili na bilo koji način reaguje loše, učinite ga boljim. Ponovite proces hiljadu puta.
3. Ne odustajte dok posljednji problem nije riješen
Ovaj princip je povezan sa prethodnim i može da zvuči slično, ali prethodni princip naglasak stavlja na funkcionalnost, a ovaj na konstantno inoviranje.
Posebno, neki ljudi kreiraju određeni proizvod i smatraju da je posao završen. Nisam jedan od tih ljudi. Kao kreatori proizvoda, vjerujem da bi trebalo da budemo stalno u stanju inoviranja. Rijetko se događa da je prva verzija vašeg proizvoda toliko dobra da ništa ne može da se uradi da bi bio dalje unaprijeđen. Revidirajte ga dok god zaista niste kreirali idealan.
Perfekcija postoji i to je potpis izuzetnosti.
4. Proizvod mora da bude upečatljiv
Dizajn mora da bude otvoren i divan, i da ga potrošači osjete.
5. Neka vam tržište pokaže, a ne kaže
Ne oslanjajte se mnogo na verbalne povratne informacije o uspjehu vašeg proizvoda bilo da dolaze od nasumičnih ljudi ili kritičara. Umjesto toga, pustite da vam tržište pokaže. Ako se vaš proizvod prodaje, uradili ste dobar posao, i nije vam potreban niko da vam to potvrdi ili opovrgne. Ipak imajte u vidu da ne govorim da ne treba da slušate nikoga ko komentariše vaš proizvod.
6. Potražite savjet za razvoj proizvoda
Kao što sam rekao, tržište će reći o uspjehu proizvoda. Međutim, ponekad slušam komentare ljudi o mom proizvodu i razmišljam da li da reagujem na ono što čujem, a nekada me njihovi savjeti inspirišu.
Ipak, kada mi je potrebna pomoć ili savjet, pažljivo biramo od koga da ga tražim. Tražim kvalifikovane ljude koji su već napravili nešto smisleno – nešto bolje od onoga što sam napravio dosad. Ne trošim vrijeme na bilo koga drugog. Ne mogu svi da ponude vrijedan, konstruktivan savjet, pa birajte one koji su pokazali svoj kvalitet.
7. Izazovite svaku doktrinu
Mnogi ljudi slijepo vjeruju – u heroje, legende, teorije, određene principe itd. Neki imaju svoje „religije“, ali nemojte slijepo pratiti nijednu od njih. Budite znatiželjni i sve propitujte. Zapamtite, možete da ostanete slobodni.
8. Ne morate da budete super pametni – opsjednutost će biti dovoljna
Najveći mit je da morate da budete briljantni ako želite da napravite veliki proizvod. To je prosto pogrešno. Na osnovu mog iskustva, kao i mnogih drugih, ne morate da budete genije da biste napravili nešto izvanredno. Ako ste opsjednuti onim što radite i onim što želite da napravite, to je više nego dovoljno.
Zaključak
Koristim ovih osam principa kao smjernice kada stvaram proizvod u svojoj niši.
Ako bih morao da upotrijebim samo nekoliko riječi da opišem principe na koje se oslanjam, rekao bih: Vjerujte u ono što ćete upravo stvoriti i svoju sposobnost da napravite nešto odlično. Izazovite i svoj proizvod i sebe. Neka proizvod govori o sebi, i tržište o njegovoj vrijednosti.
Nadam se da će neki od mojih principa biti korisni i vama. Međutim, nemojte slijepo pratiti ove principe. Umjesto toga, razmišljajte o njima – uzmite one koji su u skladu s vama i vašom kompanijom i ignorišite one koji nisu. Na kraju krajeva, jedna veličina ne odgovara svima.
Mikhail Saidov / Mihail Saidov
Master trener i instruktor, kreator Metakognitivnog programiranja (Metacognitive Programming), instruktorske i terapeutske tehnike. Osnivač i generalni direktor kompanije Tink Meta (Think Meta)