Zašto roditelji sve više školuju djecu kod kuće
Sve više država daje novac porodicama koje povlače svoju djecu iz javnih škola, stvarajući fondove koji mogu biti potrošeni na online učenje i programe mikro-škola.
U septembru, Sandra Testo je povukla svog 14-godišnjeg sina Keatona, iz javne srednje škole u Trinityju, na Floridi. To je odgovor, kaže, na godine maltretiranja koje su dječaka učinile anksioznim da je redovno provodio vrijeme skrivanjem u kancelariji školske medicinske sestre.
Keaton sada provodi dane kod kuće, završavajući osmi razred preko Outschool-a, online platforme za učenje koja nudi virtualnu nastavu uživo za učenike. Utorkom, on pohađa hrišćansku kooperativu s drugom djecom njegovog uzrasta kako bi proučavali umjetnost i igrali košarku.
„To je najbolja stvar. Njegovo ponašanje se promijenilo. Sada je tako smiren“, kaže Sandra Testo koja plaća oko 300 dolara mjesečno za Outschool iz Obrazovnog štednog računa (ESA), koji finansira država Florida.
Šansa za edtech industriju
Školovanje kod kuće buja iz različitih razloga, ali glavni među njima su nezadovoljstvo javnim školama koje je naglo poraslo tokom pandemije Covid-19, kao i zbog pet milijardi dolara državnih stipendija godišnje za porodice koje se odluče za alternativu javnim školama. To mogu biti tradicionalne privatne škole, online časovi, školovanje kod kuće i mikro-škole – mreže „pods“ učenja uživo sa jednim nastavnikom i desetak do dvadesetak djece, gdje se često koriste online kursevi.
Sve to čini rastuće tržište za edtech industriju, koje pokreću roditelji, kaže Michael Moe, osnivač i izvršni direktor GSV Ventures, koji finansira startape u obrazovanju.
„Lično, mislim da je najuzbudljivija prilika u mikro-školama, ali školovanje kod kuće, škole sa posebnim programima, jeftine privatne škole i virtualne škole su sve dobro pozicionirane za ovaj nadolazeći bum“, kaže on.
U 2019. godini, 3,7% djece uzrasta od pet do 17 godina školovalo se pretežno kod kuće, ili uz pomoć roditelja ili putem virtualnih časova, što predstavlja rast od 2% u 1999. godini, prema istraživanju Nacionalnog centra za obrazovne statistike, koji pripisuje taj porast, između ostalog, informacionoj tehnologiji koja je učinila kućno obrazovanje izvodljivijim.
NCES još nema novije podatke, ali analiza Washington posta je pokazala da se broj djece koja se školuju kod kuće povećao za 51% od školske godine 2017-2018., dok je upis u privatne škole porastao samo 7%, a upis u javne škole je smanjen za 4%. Veliki porast školovanja kod kuće došao je tokom školskih godina 2019-2020. i 2020-2021., kada su virtualni časovi i obavezno nošenje maski bili rasprostranjeni.
Od tada, kako su se javne škole vratile (više ili manje) normalnoj nastavi, brojke za školovanje kod kuće su pale. Neki od učenika koji su pobjegli iz javnih škola kući tokom pandemije, sada se upisuju u mikro-škole.
Strah oko bezbjednosti u školama
Anketa sprovedena u augustu za Post pokazala je da je školovanje kod kuće sada rašireno i izvan kruga hrišćanskih konzervativaca koji su najviše povezivani s ovim pokretom posljednjih decenija. Danas, porodice koje školuju djecu kod kuće sve više navode anksioznost zbog bezbjednosti u školi (uključujući vršnjačko nasilje) kao i vjerovanje da je, ono što je dostupno online, bolje od nastave u lokalnim javnim školama, pri čemu većina sada koristi online nastavu uživo ili snimljene časove.
Ova prilika je rijetka svijetla tačka za industriju edtech koja i dalje prolazi kroz trend pada koji je uslijedio nakon ekspanzije tokom pandemije kovida. Finansiranje za američke edtech startape u 2023. godini iznosilo je 3,2 milijarde dolara, što je značajno manje u odnosu na 9,5 milijardi prikupljenih u 2022. i 20,3 milijarde u 2021. godini, prema podacima Crunchbase-a. (Godine 2019., prije pandemije, industrija je dobila 2,2 milijarde dolara investicija.)
Frenetično finansiranje tokom kovida došlo je kada je putem tri federalna paketa stimulacija izdvojeno 190 milijardi dolara za škole – novac je potrošen na sve, od jačanja tehnologije za online učenje, aktivnosti potrebne da škole budu fizički sigurnije, do podrške mentalnom zdravlju i nadoknadu nastave. (Škole moraju da potroše svoje posljednje dolare od kovida do septembra ove godine.)
Kako federalna pomoć prestaje, novac za podršku dolazi iz Obrazovnih štednih računa, koje finansiraju države. Još 2020. godine, postojala su samo četiri programa državnih obrazovnih štednih računa koji su opsluživali oko 25.000 djece sa oko 100 miliona dolara godišnje, kaže Joe Connor, osnivač i izvršni direktor Odysseya, platforme koja ima za cilj povezivanje programa državnih obrazovnih štednih računa sa roditeljima i pružaocima obrazovanja.
Danas, kaže on, 13 država ima programe (neke imaju više od jednog programa, sa različitim uslovima i finansiranjem) koji nude pet milijardi dolara godišnje roditeljima. Očekuje se da će se ti brojevi povećavati. Nacionalna konferencija državnih zakonodavaca izvještava da su 33 državne skupštine razmatrale programe obrazovnih štednih računa prošle godine i da sada prate gotovo 100 takvih prijedloga.
Praćenje potreba roditelja i djece
U augustu 2022. godine, Melissa Shah , majka troje djece iz Gilberta, Arizona, koristila je državni finansirani ESA da upiše svog sada 16-godišnjeg sina u KaiPod mikro-školu. On je neurodiverzan i odličan je u matematici, ali mu je teško sa pisanjem i razumijevanjem čitanja.
„Mogućnost prilagođavanja obrazovanja vašeg djeteta omogućava i djetetu i porodici da poboljšaju svoj kvalitet života. Moj sin sada napokon osjeća izazov u matematici, ali je to potrajalo do 11. razreda. Proveo je toliko godina dosađujući se na ovom predmetu, ali tek kada smo se preselili u ubrzano online privatno školovanje upareno s KaiPod Learning-om, zaista je zablistao“, kaže Shah.
Njen sin sada pravi planove da pohađa fakultet, nešto što Shah ne misli da bi razmatrao bez prilike koju sada ima da kreira sopstveni obrazovni put.
Dok ESA (štedni računi za obrazovanje) povećavaju dostupnost novca roditeljima, Amar Kumar, osnivač bostonskog KaiPod-a, tvrdi da su oni zapravo „kasna indikacija“ rastućih roditeljskih zahtjeva za većom kontrolom nad obrazovanjem svoje djece.
„Onako kako ja to vidim ESA prate ono što se dešava na terenu. Kako sve više porodica kaže: ‘Želim da prilagodim obrazovanje svog djeteta onako kako ja želim’, tada političari dolaze na scenu i kažu: ‘Uredu, onda bi trebalo da koristite svoje poreske dolare za to.'“
Od lansiranja 2021. godine sa početnim sredstvima Y Combinator-a i EO Ventures, među ostalima, KaiPod je pomogao nezavisnim nastavnicima da uspostave 49 grupa i otvore 19 svojih sopstvenih kompanijskih grupa u pet saveznih država. Otprilike polovina trenutnih učenika se školovala kod kuće prije upisa, dok je još četvrtina donijela svoj online nastavni plan u KaiPod, a posljednja četvrtina napustila je tradicionalne javne ili privatne škole, kaže Kumar.
Svaku grupu obično čini 12 do 14 učenika i jedan nastavnik. Grupa obrađuje niz školskih predmeta, od matematike do čitanja i nauke, pri čemu svaki učenik prati svoj sopstveni tempirani i porodično odabrani nastavni plan. Cijene školarina variraju po grupama. U Nashui, New Hampshire, petodnevni plan od ponedjeljka do petka košta 6.600 dolara godišnje. U Rosewellu, Georgia, isti plan roditelje košta 9.000 dolara godišnje. Roditelji također imaju opciju da kupe dvodnevne, trodnevne ili četvorodnevne planove na većini lokacija.
Ako roditelji već nisu odlučili o školskom planu, KaiPod im pomaže da ga konstruišu.
„Dakle, mogu izabrati a la carte pristup kurikulumu – Khan Academy za matematiku ili Lexia za čitanje ili nešto drugo za nauku. A onda dolaze u Kai grupu tri, četiri ili pet dana u nedjelji da rade sve ostale stvari i imaju sigurno mjesto za rad“, kaže Kumar.
Outschool, servis za online učenje sa sjedištem u San Franciscu, doživio je porast poslovanja zahvaljujući ESA. Broj korisnika koji plaćaju sa računima porastao je šest puta u 2023. godini, izvještava osnivač i izvršni direktor Amir Nathoo. Tokom 2023. godine, nedjeljni prihodi Outschool-a od ESA fondova povećali su se sa desetina hiljada dolara na stotine hiljada, kaže on.
Trenutno, otprilike polovina od 100.000 mjesečnih korisnika platforme školuje se kod kuće, dok je ostali koriste kao dopunu svojem javnom ili privatnom obrazovanju.
Tony Wan, šef platforme u Reach Capital, VC firmi usmjerenoj na obrazovanje koja je investirala u Outschool, navodi državno finansirane ESA kao jedan od najvažnijih trendova u obrazovanju koji treba pratiti ove godine.
„Očekujemo da će potražnja za ESA rasti kako roditelji nastavljaju da traže alternative za svoju djecu za koje smatraju da nisu zadovoljna postojećim i lokalnim opcijama“, kaže Wan, čija je firma također investirala u druge kompanije, poput platforme za privatne časove Preply.
„Primijetili smo (povećanje) broja potencijalnih kupaca koji pitaju o plaćanju sa ESA i drugim sredstvima vlade“, izvještava Felipe Izquierdo , osnivač i izvršni direktor Quest-a iz San Francisca, koji koristi online igre za učenje matematike za predtinejdžere. On vidi ovo kao veliko područje rasta za svoj startup star godinu, koji sada ima 500 korisnika. Također i Garrett Smiley , suosnivač i izvršni direktor Sora Schools, virtualne akreditovane privatne srednje i srednje škole sa sjedištem u New Yorku, očekuje da će povećati upis na 1.000 učenika sljedeće akademske godine dok ih je sada 335.
Republikanci prednjače, ali i drugi se uključuju
I dok su prijedlozi ESA izazvali velike političke borbe u nekim državama i do sada su usvojeni samo u državama koje kontrolišu Republikanci, čini se da uživaju širu javnu podršku od starijeg modela vaučera za privatne škole.
U julu, istraživanje Hunt instituta, koje je obuhvatilo 1.300 potencijalnih birača za 2024. godinu, pokazalo je da 56% ispitanika podržava trošenje poreskih dolara na štedne račune za obrazovanje, u poređenju sa 49% koji podržava vaučere. (Hunt institut, koji je povezan sa Sanfordovom školom za javne politike na Univerzitetu Duke, dobio je finansiranje od fondacija osnivača Amazona Jeffa Bezosa i osnivača Microsofta Billa Gatesa i njegove bivše supruge Melinde French Geates i od suosnivača Meta Marka Zuckerberga i njegove supruge Priscille Chan).
Koji učenici ispunjavaju uslove za ESA, koliko dobijaju i na šta roditelji mogu da potroše novac, varira od programa do programa. Montana i Sjeverna Karolina su pokrenuli račune samo za učenike sa posebnim potrebama. New Hampshire je uspostavio svoj ESA 2021. za porodice od četiri člana čiji je kućni prihod 105.000 dolara ili manje.
Računi nisu popularni kod sindikata nastavnika. Američki savez nastavnika iz New Hampshirea podnio je tužbu u cilju blokade programa, tvrdeći da krši državni ustav jer se djelimično finansira kroz državni program lutrije, čiji prihodi su isključivo namijenjeni za pomoć u obrazovanju. U novembru, sudija Vrhovnog suda odbacio je tužbu.
Program stipendija „Hope Scholarship“ Zapadne Virdžinije, pokrenut 2022. godine, nedavno je potvrdio Vrhovni sud savezne države i nudi račune (jednake državnom doprinosu po glavi stanovnika lokalnim javnim školama) samo učenicima koji su prethodno bili upisani u javne škole ili tek kreću u predškolsko obrazovanje.
Ove godine, računi daju 4.489 dolara kvalifikovanim učenicima za plaćanje školovanja, kurikuluma za obrazovanje kod kuće i drugih troškova za personalizovano obrazovanje. Ali zakonodavstvo bi moglo eventualno da učini račune šire dostupnim.
To je u skladu sa trendom ka širem pravu na upis. Arkansas je, naprimjer, lansirao ESA ove godine sa ograničenom dostupnošću za određene učenike, poput onih sa invaliditetom ili onih koji odlaze iz najlošije rangiranih javnih škola. Ali, do školske godine 2025 – 2026., država planira da račune učini dostupnim svim učenicima koji žele da napuste javnu školu.
„Generalno, države žele da osiguraju da programi rade i da nema prevare, gubitka i zloupotrebe prije nego što prošire kategorije. Ali, mislim da, ako se vratite korak unazad, generalno je politika da osnaže roditelje. I istorijski smo vidjeli proširenje toga umjesto smanjenja“, primijetio je Connor.
„Štedni računi za osnaživanje“ Arizone prvi put su uspostavljeni 2011. godine za učenike sa invaliditetom. Za akademsku godinu 2022 – 2023., djeca sa invaliditetom su bila kvalifikovana da dobiju do 43.000 dolara sredstava ESA, zavisno od njihovog invaliditeta.
Ali 2022. godine država je ponudila manje račune (sada u rasponu od 6.000 do 9.000 dolara) dostupne bilo kojem učeniku bez invaliditeta, pod uslovom da nisu upisani u javne škole.
Emma Whitford, Forbes