Kako lični brend Elona Muska devalvira platformu X
Otkako je Elon Musk kupio Twitter prošle godine, njegove odluke u vezi ove platforme i aktivnosti na njoj su prepuni kontroverzi i žestokih razgovora. Ali sve je to bilo mirno u odnosu na ono što se dešavalo na platformi tokom prošle sedmice. Na platformi, koja je preimenovana u X, Musk je uputio odobravajući komentar na jednu od objava koristinka ove društvene mreže, a koja je okarakterisana kao antisemitska i ponudio odgovor kritizirajući organizaciju “Anti-Defamation League”. Kao odgovor na najnovije tvitove i izvještaj organizacije “Media Matters for America” koja je otkrila da su se oglasi kompanija pojavili pored objava koji negiraju holokaust i hvale Hitlera, nekoliko velikih kompanija – uključujući Apple, Disney i IBM – povuklo je sve oglase s platforme. I Bijela kuća je osudila Muskovu aktivnost na X-u kao “odvratno promovisanje antisemitske i rasističke mržnje”.
Ali, kao što je to dosljedno i bio slučaj otkako je Musk preuzeo platformu, niko se nije izvinio, nije priznao da je pogriješio ili učinio mnogo da je poboljša. X je tužio Media Matters federalnom sudu u Teksasu, optužujući ljevičarsku organizaciju za klevetu. U međuvremenu, skoro 30 demokrata iz Predstavničkog doma poslalo je pismo u kojem optužuje X da je profitirao od navodne propagande Hamasa otkako je prošlog mjeseca počeo rat na Bliskom Istoku.
Najbliže izvinjenju je Musk koji je obećao da će donirati prihod od “oglašavanja i pretplata povezanih s ratom u Gazi” bolnicama u Izraelu i humanitarnim grupama u Gazi. Najava nije imala stvarne specifičnosti, iako je Musk rekao da će kompanija pratiti novac koji donira kako bi osigurala da nijedan ne završi u rukama Hamasa.
Otkako je Musk preuzeo Twitter, servis je izgubio veliki dio težine koju je nekada imao u sferi informacija – što se proteže na njen značaj kao marketinške platforme. Musk je kupio kompaniju za 44 milijarde dolara u oktobru 2022. Godinu dana kasnije, interno se procijenio na 19 milijardi dolara. Reuters je otkrio da je prihod od reklama na platformi opadao svakog mjeseca otkako je Musk kupio kompaniju, pa čak i za 78% u poređenju sa istim periodom prošle godine. A broj aktivnih korisnika je u padu, čak 15% u odnosu na isti period prošle godine u septembru.
Čak i bez nepoželjnog sadržaja i reklamnog plasmana, brojevi čine X manje privlačnom investicijom za oglašavanje. Ali snažna ličnost koju Musk donosi na platformu, kao i publika koja je nastavlja koristiti, dodatno umanjuje njenu vrijednost za brendove.