Kako bi izbjegle carine kineske kompanije prebacile težište u EU na plug-in hibride

Evropska komisija uvela je u septembru prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine, zbog, kako su naveli „nepoštenih subvencija” proizvođačima.
Kineski BYD i Chery prodaju u Evropskoj uniji više plug-in hibrida kako bi izbjegli carine na uvoz električnih automobila, pokazali su u petak podaci istraživačke tvrtke Rho Motion.
Evropska komisija uvela je u septembru prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine, zbog, kako su naveli „nepoštenih subvencija” proizvođačima.
Peking je, s druge strane, naznačio da bi mogao odgovoriti povećanjem carina na benzinske limuzine i SUV vozila s motorima većim od 2,5 litara.

Carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini kreću se od 7,8 do 35,3 posto i ostat će na snazi do raspuštanja sadašnjeg saziva Evropskog parlamenta 2029. godine. Najviše carinske stope predviđene su za električna vozila na baterije.
BYD-ovi električni automobili podliježu carinama od 27,5 posto u EU, a plug-in hibridi od 10 posto. To znači da cijena električnog modela Atto 3 na baterije u Njemačkoj raste za 10.275 eura, a plug-in hibrida Seal za samo 3.999 eura, izračunao je Rho Motion.
U takvim uslovima, kineski proizvođači su prilagodili svoju izvoznu strategiju i preusmjerili fokus na plug-in hibride, uzimajući u obzir suzdržanu reakciju Evropljana na električna vozila na baterije.
U martu su BYD i Chery prodali 3.269, odnosno 757 plug-in hibridnih vozila u EU. Prema istraživanju kompanije Rho Motion, njihova prodaja je, čak i u julu 2024. godine, bila gotovo zanemarljiva.
U utorak je BYD najavio da će na njemačkom tržištu lansirati još dva plug-in hibridna modela.
BYD je istovremeno gotovo udvostručio prodaju električnih automobila u odnosu na mart prošle godine, sa 4.633 prodatih vozila.
Chery je prodao 310 električnih automobila na baterije i 757 plug-in hibrida, s osnovnom carinom od 10 posto i dodatnom carinom od 21,3 posto.
EU je nametnula najvišu carinsku stopu kineskoj SAIC-u, u iznosu od 35,3 posto. Uprkos porezu, kompanija je u prvom kvartalu prodala 52.508 vozila na tržištima EU, što je porast od 52,7 posto u odnosu na isti period prošle godine, prema podacima udruženja proizvođača ACEA.
Rast prodaje hibridnih modela bio je, međutim, blaži nego kod BYD-a i Cheryja, ističe Rho Motion.
„Bilo je samo pitanje vremena kada će proizvođači pronaći zaobilazni put do tržišta“, rekao je urednik Rho Motiona, Didi Bostock. „Pronašli su to kod hibrida“, dodaje.