Potrošači u Danskoj i Meksiku, kao i neki Amerikanci, piju manje Coca-Cole

Potrošači u Danskoj i Meksiku, kao i neki Amerikanci, piju manje Coca-Cole. Bojkot popularnog pića u Danskoj izazvao je prijetnje američkog predsjednika Donalda Trumpa da će Sjedinjene Američke Države anektirati Grenland, izvještava Financial Times.
Coca-Cola je djelimično pripisala pad prodaje u Meksiku geopolitičkim napetostima. Latinoamerički potrošači u Sjedinjenim Državama također su kupovali manje alkoholnih pića, jer Bijela kuća prijeti masovnim deportacijama imigranata. Između ostalog, radi se o reakciji kupaca na američke običaje.

Bojkot Coca-Cole u SAD-u i Meksiku, prema Financial Timesu, posljedica je i videa koji su se nedavno proširili internetom. Snimak navodno prikazuje kako kompanija otpušta svoje hispanske radnike i prijavljuje ih imigracijskim vlastima. Izvršni direktor Coca-Cole, James Quincey, tvrdi da su u pitanju lažni videozapisi koje je generirala umjetna inteligencija.
“Danci su bijesni”
Američki potpredsjednik J. D. Vance (JD Vance) optužio je Dansku u februaru da “nije dobar saveznik”, iako su se danske trupe borile rame uz rame s američkim trupama u Afganistanu i drugim zemljama.
“Danci su bijesni. Sjećaju se kako su tijela danskih vojnika dovožena kući. Razumljivo je zašto su pozivi na bojkot [američke robe] popularni”, ranije je jedan danski zvaničnik rekao za Financial Times.
Danska pivara Carlsberg (Carlsberg), koja puni Coca-Colu u zemlji, saopštila je da je prodaja američkog bezalkoholnog pića “blago opala”, dok su lokalni konkurenti povećali svoj tržišni udio. Međutim, prema riječima glavnog izvršnog direktora Carlsberga, Jacoba Aarup-Andersena, “uticaj na ukupnu prodaju nije bio dramatičan”.
Danske alternative Coca-Coli uključuju, na primjer, lokalni brend Jolly Cola, čija je prodaja značajno porasla. Lanac supermarketa Rema objavio je da je prodaja ovog pića u martu, u odnosu na prošlu godinu, skočila čak trinaest puta, prema pisanju Financial Timesa.

Globalna prodaja raste, a u Latinskoj Americi pada
Obim prodaje Coca-Cole širom svijeta porastao je za 2% u prvom kvartalu, objavila je kompanija u utorak. Meksička kompanija Femsa, koja puni Coca-Colu u toj zemlji, prijavila je pad prodaje od 5,4%, navodeći kao razlog “usporavanje ekonomske aktivnosti, geopolitičke tenzije koje su uticale na raspoloženje potrošača i zahtjevnije vremenske uslove”.
Prodaja Coca-Cole, koja za potrošače širom svijeta simbolizira Sjedinjene Američke Države, drastično je pala i u muslimanskim zemljama nakon izbijanja rata u Gazi – uključujući Pakistan i Egipat, prema britanskim poslovnim medijima.
Pored ovog popularnog pića, na udaru su i drugi američki brendovi, poput Tesle, kao i određeni proizvodi poput američkog viskija. Također je zabilježen pad putovanja u SAD. Radi se o reakciji potrošača na američke običaje, agresivnu vanjsku politiku SAD-a, kao i političke aktivnosti Elona Muska.
Ovaj trend je prvo pogodio Kanadu, nekada najbližeg partnera SAD-a, a sada se širi Evropom i ostatkom svijeta.